پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اختتامیه همایش چالش کرونا و زندگی مؤمنانه

حوزه/اختتامیه همایش علمی_فرهنگی چالش کرونا و زندگی مؤمنانه با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی کشور به صورت مجازی درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،مراسم اختتامیه همایش علمی_فرهنگی چالش کرونا و زندگی مؤمنانه با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی کشور به صورت مجازی درحال برگزاری است.

این همایش که  امروز ۲۹ مهرماه از ساعت ۹ الی ۱۷:۳۰  ادامه دارد،  ابتدا دکتر علیرضا محمدرضایی رئیس دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران و رئیس شورای سیاستگذاری همایش  سخنرانی کرد.

در پنل صبح سپس آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه، محمود رحیمیان، معاون پژوهشی دانشگاه تهران، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، استاد خارج دروس فقه و اصول حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم، به سخنرانی میپردازند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین علی راد، رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی_نمایندگی قم، در مورد موضوع انگاره پیش‌ بینی کرونا در بوته نقد همراه با گزارشی از فعالیت‌های بنیاد در پاندمی کرونا، به علاوه افراد ذکر شده به عنوان گروه اولیه سخنرانان تا ساعت ۱۲:۰۰ سخنرانی می‌کنند.

با از سر گرفتن همایش از ساعت ۱۴:۳۰ تا پایان همایش که به گروه دوم سخنرانان اختصاص یافته ابتدا حجت الاسلام و المسلمین مسلم محمدی، رئیس دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران و دبیرعلمی همایش، به ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده می‌پردازد. سپس دکتر امین فرجی، استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران، موضوع بیماری‌های همه‌گیر و برنامه‌ریزی هوشمندانه شهر را بررسی می‌کند.

در این نشست بین‌المللی با حضور دکتر مجتبی نوروزی، استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد، به شناسایی شاخص‌های اثرگذار سرمایه اجتماعی در مواجهه با کرونا ویروس با استفاده از روش تحلیل مطالعه موردی شهروندان شهرکرد نیز پرداخته می‌شود.

پس از آن دکتر علی مرادحیدری، دانشیار دانشگاه حضرت معصومه (س)، به بررسی و نقد راهکارهای حقوقی حمایت از حق سلامت زندانیان در برابر کرونا می‌پردازد؛ همچنین دکتر محمود سعیدی رضوانی، دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص عوامل نادیده انگاشتن دستورالعمل‌های ایمنی در دوره قرنطینه خانگی سخنرانی می‌کند.

در ادامه این همایش دکتر علی حسن‌نیا، استادیار دانشگاه شاهد، در رابطه با نقش اعتقادات مذهبی بر کاهش اضطراب و تحمل بیماریها با تأکید بر قرآن و روایات توضیحاتی ارائه می‌دهد و در پایان نیز دکتر سعیده تقی زاده، دکترای مدیریت آموزش مالی دانشگاه علامه طباطبایی، علاوه بر ارائه گزارشی از تدوین نظام نامه جامع اخلاق آموزش و وزارت علوم، در مورد تأثیر کرونا بر آموزش عالی از دیدگاه دانشجویان سخن می‌گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha