پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کارگروه تخصصی

حوزه/دومین نشست کارگروه های ششگانه تخصصی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان نهاد های عضو ستاد به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در قم و تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در نخستین روزِ  این نشست، کارگروه های «امور خواهران»، «پژوهش» و «تبلیغ و امور فرهنگی» با حضور اکثریت اعضا در سه نوبت ۹۰ دقیقه ای با دستور جلسه ای مشخص توسط دبیر کارگروه و سخنان رئیس و سایر اعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس این گزارش: از جمله مسائلی که در کارگروه تخصصی «تبلیغ و امور فرهنگی» مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت می توان به؛ «برنامه ریزی برای آموزش، توانمندسازی  و نهادینه سازی رفتار اولیای دانش آموزان جهت ایجاد رفتار پایدار و التزام عملی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف»، «ایجاد هماهنگی برای تأمین و استقرار روحانی توسط حوزه های علمیه با اولویت طرح امین، طرح روشنا، «سفیران آسمانی» در واحدهای آموزشی، مدارس شبانه روزی، روستایی، عشایری، خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و...»، «برنامه ریزی و پیگیری تأمین، تربیت و اعزام روحانیون برای اقامه نماز جماعت در مدارس» اشاره کرد.

در این کارگروه تبلیغ و امور فرهنگی  تخصصی حجج اسلام مردان پور و دلفانی به عنوان رئیس و دبیر کارگروه نکاتی را ارائه کردند.

در ادامه حجت الاسلام کمال از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تبیین ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی برای فعالیت تبلیغی در شبکه شاد آمادگی این د فتر را برای ارایه بسته های تربیتی در ساحت های چند رسانه ای اعلام نمود.

در دومین کارگروه تخصصی که امروز شاهد برگزاری آن بودیم، کارگروه تخصصی «پژوهش» به ریاست حجت الاسلام رفیعی و دبیری آقای  مختارمحمدیان مسائلی از جمله؛ «ادامه بررسی محورهای بحث در کارگروه پژوهش»، «ارائه گزارش روند برنامه ریزی تاسیس مرکز پژوهش تعلیم و تربیت ویژه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش» و «ارائه گزارش جمع بندی اولویت های پژوهشی ارائه شده از سوی معاونت های وزارت آموزش و پرورش» پرداخته شد.

در کارگروه تخصصی «امورخواهران» نیز که به ریاست خانم ظهیری ودبیری سید حسام ملکی برگزار شد، پیرامون موضوع «بررسی برنامه های همکاری با هدف تربیت جنسیتی و متناسب با نیازهای ویژه دختران در مقاطع سنی مختلف و تربیت مادران آینده» با اعضای کارگروه به بحث  و تبادل نظر کردند.

در ابتدای نخستین روز از دومین نشست کارگروه های تخصصی ستادهمکاریها، علیرضا حاجیان زاده در سخنانی با حضورو سرکشی از همه کار گروه های تخصصی، ضمن تقدیر از وقت گذاری اعضاء اندیشه ورزی و برنامه محوری را انتظار رؤسای عالی ستاد از این کار گروه ها دانست و گفت؛ با توجه به پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش ونیزمدیر حوزه های علمیه انتظار داریم خروجی بحث های مطرح شده بتواند بخش های مهمی از سند تحول بنیادین را محقق نماید.

گفتنی است: کارگروه های تخصصی نمایندگانی از معاونت های حوزه های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، همچنین، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا(س)، جامعه المصطفی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان پژوهش و برنامه ریزی متون درسی، دانشگاه شهید رجایی، رادیو معارف و...به مدت دو روز به صورت ویدئو کنفرانس در قم و تهران نشست برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha