جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین در جلسات ستاد مقابله با بیماری کرونا از اعضای اصلی این جلسه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین به تلاش‌های قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین در عرصه مبارزه با بیماری کرونا، گفت: حوزه علمیه استان قزوین از همان زمانی که این بیماری شیوع پیدا کرد با تشکیل قرارگاه جهادی مزین به نام شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین در ۶ کمیته، فعالیت های اثرگذاری در عرصه های مختلف از قبیل حضور در بیمارستان ها، آرامستان ها و تغسیل اموات کرونایی داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: حضور طلاب و روحانیت در کنار کادر درمان در بیمارستان ها، آرامشی برای بیماران و پرستاران به همراه داشته و به خوبی از حضور این عزیزان استقبال می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۰ نفر در قرارگاه جهادی حوزه علمیه قزوین فعالیت دارند که حدود ۳۰ نفر از این افراد در بیمارستان ها نیز حضور فعالی در عرصه همیاری با کادر درمان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: طلاب جهادگر در همه عرصه‌ها پا به کار بوده و در قرارگاه‌های مردمی در بزنگاه‌هایی همچون دفاع مقدس، زلزله و سیل و بلایای طبیعی همپای سایر مردم در خط مقدم قرار داشته و در این روزهای سخت نیز با ایثار و فداکاری برای مقابله با این بیماری و پدیده نوظهور به میدان آمده‌اند.  

وی تصریح کرد: این روحیه ایثار و شهادت تنها گوشه‌ای از خودگذشتگی‌ها و نمونه عینی جهادگرانی است که این روزها در گوشه گوشه این سرزمین در حال خدمت هستند و با از خودگذشتگی و به‌دور از همه جوسازی‌های رسانه‌های غربی در حال جان‌فشانی‌اند.  

مدیر حوزه علمیه قزوین با انتقاد از عدم حضور نماینده ای از حوزه علمیه قزوین در جلسات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بیان کرد: ستاد مبارزه با بیماری کرونا جلسات منظمی در راستای حفظ سلامتی شهروندان به تصویب می رسانند، ولی حوزه علمیه قزوین در جریان هیچکدام از این مصوبات نیست، چه خوب است حوزه علمیه قزوین که یکی از دستگاه های مرتبط با ستاد است، در جلسات ستاد مبارزه با بیماری کرونا از اعضای اصلی این جلسه باشد.  

انتهای پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha