شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: بر مبنای بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، نه می‌توان بدون برنامه‌ریزی کار کرد و پیش رفت و نه می‌توان با سلیقه و اجتهاد شخصی برنامه ریخت؛ بر این اساس هم برنامه‌ریزی یک وظیفه تشکیلاتی و سازمانی است و هم حرکت در چارچوب کلان برنامه نهاد امامت لازمه پیشرفت در خدمت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای ستاد نماز جمعه، اظهار کرد: در راستای ایفای صحیح وظایف امامت جمعه و برای شناخت وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب، اولین و بنیادی‌ترین موضوع، آمار و اطلاعات صحیح از شرایط هر منطقه محل خدمت امام‌جمعه است؛ زیرا بدون آمار و اطلاعات، هیچ کاری به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: سه ضلع موفقیت یک مدیر عبارت است از اطلاعات، آمار و برنامه‌ریزی؛ به عبارت بهتر برنامه‌ریزی اساسی‌ترین شاخص مدیریت است و آمار و اطلاعات که بنیادی‌ترین نیاز برنامه‌ریزی است.

وی اضافه کرد: بر مبنای بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، نه می‌توان بدون برنامه‌ریزی کار کرد و پیش رفت و نه می‌توان با سلیقه و اجتهاد شخصی برنامه ریخت؛ بر این اساس هم برنامه‌ریزی یک وظیفه تشکیلاتی و سازمانی است و هم حرکت در چارچوب کلان برنامه نهاد امامت لازمه پیشرفت در خدمت.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در این راستا برنامه راهبردی نهاد امامت جمعه و برنامه الگوی اعتلای هویت انقلابی دو برنامه لازم‌الاجرا است.

وی افزود: برنامه راهبردی نهاد امامت جمعه بر اساس دستور رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب ریاست شورا، تهیه و تدوین‌شده و در چهار محور اصلی توانمندسازی، سازمان‌دهی و شبکه‌سازی، فرهنگ‌سازی و ارتقای نهاد نماز جمعه طراحی و تدوین‌شده است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: از متن این برنامه الگوی اعتلای هویت انقلابی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ۱۴ حوزه استخراج شده که به جهت ضرورت و اولویت چهار عرصه مسجدمحوری، بهره‌مندی از ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب، ارتباط با نوجوان و جوان و غنی‌سازی ظرفیت شورای فرهنگ عمومی تعیین‌شده است.

وی تصریح کرد: اولین گام در اجرایی سازی برنامه اعتلا، آموزش و توجیه ائمه محترم جمعه به شکل متمرکز و استانی است که در حال اجرا است و پس از آن، توزیع کاربرگ برنامه‌ای سال ۹۹ که با مشارکت فعال و چشمگیر ائمه معزز جمعه در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: قطعاً این برنامه در مراحل اولیه خود با کاستی‌ها و نقایص زیادی مواجه است که در مسیر اجرا با نگاه مشفقانه و منتقدانه ائمه جمعه از آن کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: بحمدالله نماینده معزز ولی‌فقیه با نگاه بلند و اهتمام ویژه در این میدان پرچم‌دار است و با هم‌فکری و هماهنگی و هم‌افزایی مؤمنانه این مسیر طی خواهد شد و به اهداف خود خواهد رسید. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha