جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام حسن

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: دلیل اصلی صلح امام حسن(ع) با معاویه، خیانت فرماندهان لشکر امام بود و کسانی که از صلح حضرت سخن به میان می‌آورند باید از خیانت یارانش هم صحبت کنند و حقیقت را نصفه و نیمه تعریف نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با بیان این‌که خدواند متعال در قرآن کریم رسول خدا(ص) را به عنوان الگو و اسوه اخلاقی معرفی کرده است و باید همه ما در زندگی به آن عمل کنیم و رفتار خود را با حرکات و سکنات پیامبر اسلام تطبیق دهیم، گفت: باید زندگی پیامبر اسلام را با دقت مورد مطالعه قرار دهیم تا بتوانیم الگوهای رفتاری درست را در زندگی پیاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دلائل صلح امام حسن(ع)، افزود: درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) که این روزها مورد بحث محافل است، باید ماجرای آتش بس حضرت با معاویه بیشتر تبیین شود تا افرادی از این قضیه برداشت نادرست نکنند؛ دلیل اصلی صلح امام حسن(ع)، خیانت فرماندهان لشکر امام بود و کسانی که از صلح حضرت سخن به میان می‌آورند باید از خیانت یارانش هم صحبت کنند و حقیقت را نصفه و نیمه تعریف نکنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به مسئله انتظار فرج، تصریح کرد: ما شیعیان باید اولا معرفت و شناخت خود را نسبت به حضرت مهدی(عج) افزایش دهیم و ثانیا سعی کنیم علاوه بر دعا بر حضرت، یاد و نام ایشان را هم در محافل و مجامع خودمان زنده نگه داریم و نهایت تلاش خود را در جامعه برای ظهور امام زمان اروحنافداه انجام بدهیم.

وی با تاکید بر این‌که انتظار فرج با اعمال است که اجر و پاداش داده می‌شود، ادامه داد: انتظار فرج یک آماده سازی و تقویت انگیزه در دل و درون و نشاط و تحرک و پویایی در همه زمینه‌ها است و انتظار این نیست که فقط منتظر باشیم بلکه مسلمان با درس انتظار فرج، می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ بن بستی در زندگی بشر وجود ندارد.

محمدلو با بیان این‌که انتظار فرج درس امید به همه انسان‌ها می‌دهد و منتظران امام زمان باید بتوانند امید را در جامعه ترویج کنند، گفت: منتظر امام عصر اروحنافداه بایستی پرتلاش و خستگی ناپذیر  باشد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha