پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست تخصصی وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلام

حوزه/ توکلی از تقسیم حدود ۷۰۰ بسته معیشتی و ۳ هزار ماسک از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر بین نیازمندان خبر داد و گفت: همچنین دوازده دستگاه ضدعفونی کننده نیز بین مساجد و دستگاه های شهرستان به مبلغ ۲۵ میلیون تومان توزیع گردیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حسن توکلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر صبح امروز در دیدار با امام جمعه خمینی شهر اظهار کرد: شهرستان خمینی شهر دارای ۶۸۷ موقوفه و ۵۶۴ موقوفه متصرفی است که ۱۲۰ موقوفه با نظارت متولی اداره می شود.

توکلی از وجود ۱۰ بقعه و امامزاده در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: از بین ۱۰ بقعه، آستان مبارک امامزاده سید محمد خمینی شهر دارای شاخص کشوری است و امامزاده سید محمد خمینی شهر، امامزاده سید محسن روستای تیرانچی و سید ابراهیم ورنوسفادران، حمیده خاتون و رشیده خاتون شهر درچه و ابوالحسن دستگرد و امامزاده سیدابراهیم محله درب سید فروشان و سید اشرف و سید نجم الدین از امامزادگان مهم شهرستان هستند.

وی افزود: وقف های به ثبت رسیده در سال جدید هفت وقف ملکی و مزروعی است که ارزشی بیش از هشت میلیارد تومان را در برمی گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: به  همت مسئولین امر تاکنون ۹ سند مالکیت موقوفات اخذ کرده ایم که یک میلیارد و سیصد میلیون ریال ارزش ریالی آن است و از بین آنها ۹ سند به ۳۱ رقبه تبدیل شده است.

توکلی در خصوص مواسات مؤمنانه توسط اداره اوقاف توضیح داد: حدود ۷۰۰ بسته معیشتی و ۳۰۰۰ ماسک بین نیازمندان تقسیم شده است و توزیع دوازده دستگاه ضدعفونی کننده بین مساجد و دستگاه های شهرستان به مبلغ ۲۵میلیون تومان از دیگر فعالیت های اداره اوقاف شهرستان خمینی شهر است.

این مقام مسئول افزود: از دی ماه سال گذشته تاکنون با محوریت اداره اوقاف ۶۰ برنامه فرهنگی در آستان امامزاده سید محمد برگزار شده که تعدادی از آنها با همکاری شهرستانهای دیگر بوده  که مهم ترین آن برگزاری مسابقات قرآنی  اوقاف استان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha