پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 924252
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: از افتخارات مکتب تشیع و حوزه های علمیه در کشور، موقوفه عظیم آیت الله کرکوکی(ره)، با ۲۳ هزار رقبه در کرمانشاه است.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه »، ضمن گرامیداشت هفته وقف، با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف، سهم عظیمی در تربیت طلاب علوم دینی داشته، اظهار داشت: علمای خیراندیش که با ورود به دروازه عتبات عالیات، مورد احترام مردم میهمان نواز کرمانشاه قرار گرفتند، منشأ خیلی از موقوفات شدند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: حضور بزرگان از علما و فضلای حوزوی در مسیر راه کربلا، موجب عشق و علاقه نشان دادن مردم عالم دوست کرمانشاه و ماندگاری آنان در این استان شد.

وی تصریح کرد: عالمان خیراندیش با اجرای «سنت حسنه وقف» و نیات ارزشمند در تقویت دین مردم کرمانشاه، موقوفات عظیمی را بر جای گذاشته اند.

حجت الاسلام ایرانی بیان کرد: از افتخارات مکتب تشیع و حوزه های علمیه در کشور، موقوفه عظیم آیت الله کرکوکی(ره)، با ۲۳ هزار رقبه در کرمانشاه است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه موقوفات کرمانشاه در عین حالی که تقویت کننده حوزه علمیه استان، تعظیم شعائر دینی و فرهنگ و تمدن اسلامی در این دیار اثرگذار بوده، به برکت راه کربلا است.

حجت الاسلام ایرانی اظهار داشت: برپایی مجالس اهل بیت(ع) با پشتوانه موقوفات، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سهم عظیمی در ترویج، تعمیق باورهای دینی، نشر فرهنگ اسلامی و تشدید مبارزات علیه طاغوت پهلوی، در بین آحاد جامعه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی ممتاز موقوفات کرمانشاه در این است که غالب آنها، توسط علمای بزرگ و دارای اندیشه های آینده‌نگرانه و در عین حال عام المنفعه، صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: تعمیق باورهای دینی مردم، مستحکم ترین پشتوانه برای نظام اسلامی و پایبندی به اندیشه های امامین انقلاب و پاسداشت خون مطهر شهداست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha