جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر| جلسه شورای معاونین حوزه علمیه فارس با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: در شعاع اسناد ۲۰ ساله، یک برش و برنامه ۵ ساله آماده شده که ذیل آن ۹۰۰ برنامه طراحی شده که حدود ۱۰۰ برنامه آن کلان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان فارس که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان فارس شاهد همبستگی هستیم، اظهار داشت: اهتمام مطلوبی از سوی نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص مسائل حوزوی وجود دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: مدیریت حوزه در سال های اخیر که ده ها طرح نه به شکل پراکنده، بلکه در قابل یک منظوفه فکری و برآمده از اسناد راهبردی و آینده نگر طراحی کرده است و امروز به فضل الهی و با همت جهادی اساتید و همکاران، علی رغم همه مشکلات، حوزه از یک مجموعه اسناد جامع برخوردار است.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: همچنین در شعاع اسناد ۲۰ ساله، یک برش و برنامه ۵ ساله آماده شده که ذیل آن ۹۰۰ برنامه طراحی شده که حدود ۱۰۰ برنامه آن کلان است.

وی ادامه داد: حوزه در مقام طراحی و نظر به مطالعات گسترده، دارای یک نگاه کلان نه در حد ایده و سخن تعارفی، بلکه پیاده شده در مجموعه اسناد بلند مدت و برنامه ۵ ساله است و این کارها به صورت جهادی تهیه شده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: طراحی اسناد یک عزم بلند را می طلبد، نقشه جامع رشته های حوزوی با مشارکت بیش از ۵۰۰ استاد در دو الی سه سال انجام شد و امروز حوزه یک درختواره رشته های آموزشی با ۴۰۰ گرایش دارد.

وی افزود: تا همین اواخر ۱۲ رشته داشتیم، اما اکنون ۲۰ الی ۳۰ رشته در حال اجرا بوده و طراحی براساس ۴۰۰ رشته است؛ طرح دیگر، مطالعات راهبری حوزه علمیه است، همچنین موقوفات و منابع پایدار یکی دیگر از طرح ها است.

آیت الله اعرافی با اشاره به رویکرد مدیریت حوزه به واسپاری اختیارات بیشتر به حوزه های استان ها، اظهار کرد: همه استان ها باید روی پای خود بایستند و امور را تدبیر کنند؛ در پرتو این رویکرد، حدود ۲۰ محور واسپاری را آغاز کرده ایم و به عمده استان ها امتحان شفاهی واگذار شده است. همچنین شورای استان نقش مهمی در هماهنگی دارد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در خصوص علوم انسانی نیز گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که در استان فارس وجود دارد، یکی از پایگاه های مهم کشور در مبحث علوم انسانی است؛ در بخش برادران بیش از هزار نخبه شناسایی شده است و باید در شناسایی استعداد های برتر مدیریت استان فارس ترتیب اثر سریعتری ببخشند.

وی  در ادامه افزود: مسائل معیشتی از مسائل مهم مد نظر است، طرح هایی در این موضوع خواهد آمد که وضع معشیت طلاب بهبود یابد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان بیان کرد: معدل ورودی حوزه از ۱۵ به ۱۷ رسیده است و در این شرایط پذیرش افزایش داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha