پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امر به معروف به معنای پرخاشگری و نا امن کردن فضا برای دیگران نیست، بلکه امر به معروف مظهر مهرورزی و مبتنی بر روابط انسانی و ایجاد احساس امنیت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی استان همدان با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: این هفته را باید فرصتی مغتنم برای تقدیر از تمامی خدمات و اقدامات پرسنل نیروی انتظامی در تمامی طول سال بدانیم.

وی با بیان اینکه اقتدار و نیروی انتظامی دو موضوع در هم تنیده و گره خورده هستند، گفت: خدمات گسترده نیروی انتظامی در سطح جامعه نشان دهنده میزان اثرگذاری ناجا در زندگی مردم است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر در موضوعی نیروی انتظامی قانونا وظیفه‌ای برای ورود نداشته باشد هم براساس اخلاق به آن ورود پیدا می‌کند، گفت: احساس وظیفه پرسنل نیروی انتظامی در برابر برخی مسائل و خدمت رسانی آنها در صحنه های مختلف همچون کمک های مومنانه، موضوعی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی و اقتدار اجتماعی در جامعه است، بیان کرد: امنیتی که امروز در جامعه حاکم است محصول زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی در تمامی صحنه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: منظور از بیان اقتدار ناجا در جامعه، اقتدار در تمامی ابعاد موجود در جامعه است که از جمله آن می‌توان به حفظ ارزش‌های جامعه اشاره کرد.

وی در ادامه انتصاب برخی مباحث به ائمه جمعه را اشتباه خواند و خاطرنشان کرد: هیچ یک از ائمه جمعه از چنین تعابیری استفاده نخواهند کرد، به این دلیل که نه تنها اسلام و قانون اجازه چنین کاری را به انسان نمی‌دهد، بلکه انجام آن با روحیه مقتدرگرایانه نیروی انتظامی سازگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به شهادت شهید محمد محمدی، شهادت آمر به معروف در کشور اسلامی آنهم در زمانی که مقابل ناامن کنندگان جامعه ایستاده است را مایه تاسف خواند و عنوان کرد: درخواست ما از نیروی انتظامی حمایت از آمرین به معروف در جامعه است.

وی تصریح کرد: امر به معروف به معنای پرخاشگری و نا امن کردن فضا برای دیگران نیست، بلکه امر به معروف مظهر مهرورزی و مبتنی بر روابط انسانی و ایجاد احساس امنیت در جامعه است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه شهید محمدی در راه حمایت از ناموس این کشور به شهادت رسید، ابراز داشت: وظیفه نیروی انتظامی و آمران به معروف این است که نباید به مجرمان اجازه دهند تا در جامعه احساس امنیت کنند و به راحتی به ناموس این کشور تعدی کنند.

وی توجه به مراکز پژوهشی در برخورد خلاقانه با جرم و مجرمان را ضروری دانست و گفت: در پیشگیری از جرم خصوصا امروز و در فضای فعلی جامعه، بهره گیری از این مراکز بسیار ضروری است.

گفتنی است، در پایان این دیدار نیز از کتاب خاطرات و وصیت نامه شهید محمد مهدی بهراملو، شهید شاخص سال نیروی انتظامی استان همدان رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha