پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افشار امام جمعه چرام

حوزه/امام جمعه شهرستان چرام بر ضرورت اصلاح سیاست های غلط اقتصادی و شیوه مقابله با گرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سیدنورالله افشار، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام با اشاره به وضعیت بازار و گرانی، اظهار کرد: بین گرانی و گران فروشی فرق است، وقتی مغازه داری اجناس را گران می‌خرد، ناچار است گران بفروشد تا کرایه مغازه و حداقل منفعتی داشته باشد.

امام جمعه چرام عنوان گرد: باید دولت سیاست‌های اقتصادی خود را اصلاح کند، برای مثال دست کاری نرخ ارز، بورس ،طلا و... برای جبران کمبود منابع نتیجه‌اش گرانی در بازار است؛ اقتصادان های دنیا می‌گویند وقتی نقدینگی در یک کشور زیاد شود نتیجه اش بی ارزش شدن پول ملی و گرانی است.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: وقتی سیاست های اقتصادی دولت اشتباه باشد نتیجه اش وضعیت افسار گسیخته بازار امروزی می شود و نهادهای نظارتی و مسئول مثل وزارت صمت و تعزیرات توان مهار گرانی را ندارند

امام جمعه چرام گفت: وقتی بحث گرانی می شود بازرسان صمت در بازار حضور میدانی پیدا می کنند و مغازه داری که ممکن است هزار تومان یک جنسی را گران بفروشد، جریمه می‌کنند تا مردم را قانع کنند که با گران فروشی مبارزه می‌شود.

وی ادامه داد: من نمی گویم نظارت نباشد، اما می گویم شیوه مقابله با گرانی این نیست، بلکه باید دولت سیاست های اقتصادی اش را درست کند و وزارت صمت تولید کنندگان بزرگ کشور را مدیریت کند تا اجناس با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

وی متذکر شد: بی ارزش کردن پول ملی و نتیجه اش گرانی و فشار بر مردم بخش زیادی به عملکرد نامطلوب مسئولین بر می‌گردد، در خباثت و بد ذاتی آمریکا و دشمنان شکی نیست، اما نباید کم کاری و سیاست های غلط خود و فشار بر مردم را با تحریم ها پیوند زد و بدنبال برجام های دیگر و مذاکره با آمریکا بود بلکه با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان مشکلات قابل حل است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha