سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسجد

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ستاد ساماندهی مساجد در این استان خبر داد.

حجتالاسلام سید رضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار حوزه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز استان به مساجد بیشتر، اظهار کرد: حتی در شهر یاسوج مرکز استان نیز مشکل کمبود مسجد در بسیاری از نقاط به خوبی احساس می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که از نظر معماری مساجد استان دچار مشکل هستند، افزود: این مشکل در شهر یاسوج و در مساجد این شهر بیشتر از سایر شهرهای استان مشهود است.

وی در ادامه به تشکیل ستاد ساماندهی مساجد در استان به مدیریت نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با همراهی استانداری، فرماندهی سپاه فتح و سایر دستگاه ها به دنبال شناسایی مناطقی هستیم که دارای تراکم بالای جمعیتی بوده و از داشتن مسجد محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه مساجد اولین و مهمترین مراکز فرهنگی به شمار می روند، بر لزوم حمایت هر چه بیشتر خیرین مسجد ساز با محوریت مردم تاکید کرد و گفت : باید از این ظرفیت برای رفع کمبودها در استان استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هم استانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام لطفا یک جمله هم از خودتان در پی هر خبری بنویسید تا مخاطب دانشش افزوده شود و تنها خبر کافی نیست مثلا تعداد مسجدهای یاسوج را در پی می نوشتید تا مشکل را را مخاطب تجزیه و تحلیل کند....
  • ... IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    باسلام.مسجد در اطراف شهر خانه ما هست ..اما مشکل اینجاست،بیشتر این مساجد یا نیم تعطیل هستن یا دست افراد نچندان خوب هستن. مسائل بهداشتی(خارج از مسائل کرونا) و تمیز بودن درشان کمتر هست.(آشپزخانه،سرویس ها دست شویی،محیط پیرامون)بیشترشان نماز ظهر دربشان باز نیست یا باز باشد جماعت ندارن. نقطه که مسجد بنا شده،محیط باز یا منظره ترسناک در دور اطرافش است.سنگ فرش ها،درها،خود ظاهر مسجد اصلا خوب نیست.بعضا در این مساجد سوء استفاده ها از بیت المال هم میشود! رفتار و برخوردها هم خوب نیست. روحانی ها کم برای امام جماعت انهم ثابت در شهر ما هست! ان تعداد که میاورن،تازه روحانی شدن هستن یا اصلا نشدن .. و حرف عجیب زیاد میزن. من فکر میکنم،بیشتر مساجد شهر ما(گچساران) در شآ واقعا یک مسلمان نیست.بجایی خرج بودجه زیاد برای ساخت مساجد بیشتر،ابتدا همین ها را باکیفیت و برنامه ریزی راه اندازی کنید.. در کنارش نیز نماز خانه ها کوچک در جایی ها مشخص بزنید.و بعدا انها را تبدیل به مساجد بزرگ و با شآ کنید . دین اسلام تاکید زیادی بر تمیز و مرتب بودن و زیبا سازی دارد(خارج از مسائل اشرافیت.)