چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
دست‌نوشته امام خمینی در سوگ حاج‌آقا مصطفی خمینی

حوزه/ در روز یکشنبه نهم شهر ذی القعدة الحرام ۱۳۹۷ مصطفی خمینی، نور بصرم و مُهجَة قلبم دار فانی را وداع کرد و به جوار رحمت حق تعالی رهسپار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز اسناد انقلاب اسلامی در صفحه مجازی‌اش تصویر دست‌نوشته‌ای از امام خمینی را منتشر کرده که پس از فوت حاج‌آقا مصطفی خمینی نوشته شده است. همچنین در این صفحه مجازی آمده است:

حجت‌الاسلام‌ رحیمیان از همراهان امام خمینی در نجف در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره علاقه شدید امام خمینی به آقا سید مصطفی می‌گوید: امام در جایگاه یک پدر، مظهری از مهربانی و عواطف انسانی بود. به خصوص در مورد حاج آقا مصطفی که فرزند اول امام و از فضائل اخلاقی و علمی برجسته‌ای برخوردار بود و طبعاً در حد بالائی مورد علاقه و محبت امام قرار داشت. نمونه این تعلق خاطر در جملاتی که حضرت امام در زمان ارتحال حاج آقا مصطفی در پشت یکی از کتاب‌هایشان با دستخط خود نوشته‌اند به خوبی آشکار است. مرحوم حاج احمد آقا اثر مزبور را که در کنار یک رباعی نیز از سید محمد حلّی درباره حاج‌آقا مصطفی با خط نسخ امام نوشته شده است در اختیار حقیر قرار داد و از آن تصویربرداری کردم.

متن دست‌نوشته امام خمینی به این شرح است:

بسمه تعالی
انّا للَّه و انّا الیه راجعون
در روز یکشنبه نهم شهر ذی القعدة الحرام ۱۳۹۷ مصطفی خمینی، نور بصرم و مُهجَة قلبم دار فانی را وداع کرد و به جوار رحمت حق تعالی رهسپار شد.
«اللهم ارحمه و اغفر له و أسکنه الجنة بحق اولیائک الطاهرین- علیهم الصلوة و السلام».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha