سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق

حوزه/ مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس با اشاره به برنامه های بنیاد مهدویت در ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) و امامت امام عصر(عج)، گفت: برگزاری پویش مجازی سفیر مهدوی برای طلاب و مبلغین در منزل، مسجد و محیط کار با رعایت پروتکل های بهداشتی و برپایی محفل انس مهدوی در بقاع متبرکه استان از امشب به مدت سه شب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای که به مناسبت ۹ ربیع الاول و آغاز امامت امام عصر(عج) در بنیاد مهدویت فارس برگزار شد، در خصوص رسالت های خبرنگاران، اظهار داشت: خبرنگاری در انتقال خبرهای سازنده و مفید نسبت به مردم کار انبیاء است؛ قرآن کریم می فرماید تمامی انبیا چنین بوده اند که گام اول را اطلاع رسانی می کردند.

وی با بیان این که خبرنگاران در تربیت مردم شریک هستند، افزود: اگر خبر بر روی یک نفر هم تأثیر بگذارد برای دنیا و آخرت کافی است.

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان فارس  در ادامه با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه بنیاد مهدویت، اظهار داشت: یکی از کارهایی که از آغاز میلاد امام عصر(ع) در دستور کار قرار گرفته، استفاده از فرصت ایجاد شده جهت اصلاح ساختار بنیاد است و در این راستا از نیروهای جوان و طلاب پا به کار استفاده شده است.

وی راه اندازی نظام جامع آموزش و مربیان بنیاد را یکی دیگر از فعالیت ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این کار در کشور بی نظیر است، همچنین برگزاری دو دوره آموزش مهدوی با استفاده از بهترین اساتید نیز یکی دیگر از برنامه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق عنوان کرد: انتشار فایل های تصویری و کلیپ ها نیز یکی دیگر از فعالیت ها بوده که با عنوان تبلیغ مجازی بازخورد خوبی داشته است، برگزاری جلسه مشترک با بهزیستی و مدیرکل تبلیغات اسلامی و انعقاد تفاهم نامه نیز از دیگر فعالیت ها است.

وی، تمدید تفاهم نامه ها با مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل زندان ها و همچنین انعقاد تفاهم نامه با سپاه منطقه فارس را از جمله دیگر برنامه های انجام شده برشمرد و گفت: یکی دیگر از فعالیت ها برگزاری جلسه مشترک با رئیس و معاونین صدا و سیمای مرکز فارس برای تولید برنامه های مفید بوده است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه افزود: باید از ظرفیت های اداری که مربوط به کارهای مهدوی هستند استفاده کرد، نیمه شعبان هر سال جشن های باشکوهی در مهدیه بنیاد برگزار می شد که امسال با توجه به کرونا برگزار نشد، انتظار داریم که اگر قانون تصویب می شود همگانی شود و همه را ببینند، متدینین در جریان تلخ کرونا سابقه خوبی را نشان دادند و هر کجا که باید رعایت می کردند این کار را انجام دادند، انتظار ما این است که اگر قانونی وضع می شود رعایت همگانی شود و گروهی این رعایت را فراموش نکنند.

مدیرعامل بنیاد مهدویت بیان کرد: در این ایام که اوج کرونا بود، با همت خیرین مبالغی جمع آوری شد که نتیجه آن توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی در شش نوبت میان خانواده های نیازمند و آسیب دیده بود که ارزش هر بسته حدود ۴۰۰ هزار تومان بود.

وی در ادامه بیان داشت: توزیع یک و نیم تن گوشت قربانی در عید قربان از دیگر فعالیت ها است و با توجه به این که رسالت اصلی کار بنیاد مهدویت فرهنگی است اما با توجه به شرایط جامعه درصدد انجام فعالیت های این چنینی نیز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق برگزاری جلسه تربیت مربی بنیاد مهدویت را از دیگر برنامه های بنیاد مهدویت برشمرد و گفت: ایجاد، توسعه و گسترش کانال های مجازی و همچنین پیگیری راه اندازی سطح چهار تخصص مهدویت حوزه از دیگر فعالیت ها است.

وی مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، پیگیری جدّی جهت تکمیل ساختمان مهدویت صورت گرفته که تماما با کمک های مردمی بوده است، همچنین همکاری با سپاه در دوره های تربیتی و نظامی، برگزاری دو دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی در شیراز و شهرستان قائمیه، تهیه مباحث کوتاه پیرامون ولایت فقیه و سیره سیاسی سیدالشهدا(ع) نیز از دیگر برنامه های بنیاد است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: دو شماره نشریه منجی به تیراژ چهار هزار نسخه در شش ماه گذشته انتشار یافته است.

وی به برنامه های آغاز امامت امام عصر(عج) و شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و بیان داشت: پویش مجازی «مهدیه خانگی» یکی از کارهایی است که در ایام امامت امام عصر(عج) صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس عنوان کرد: شعرخوانی، مدیحه سرایی اعضای خانواده در پویش مجازی مهدیه خانگی، ارسال کلیپ یک دقیقه ای سخنی با امام عصر(عج)، برگزاری جشن خانگی و مجازی و ارسال عکس و کلیپ به مجموعه بنیاد، برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری عطر مهربانی با موضوعات حکومت امام زمان(عج) و غیبت امام زمان(عج) از دیگر  برنامه های بنیاد مهدویت در ایام امامت امام عصر(عج) است.

وی به بخش دیگری از برنامه های بنیاد مهدویت در ایام امامت امام عصر(عج) اشاره کرد و ادامه داد: پویش مجازی «سفیر مهدوی» برای طلاب و مبلغین در منزل، مسجد و محیط کار با رعایت پروتکل های بهداشتی و برپایی محفل انس مهدوی در بقاع متبرکه استان از جمله این برنامه ها خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha