پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با حضور در منزل شهید مدافع حرم زکریا شیری از فداکاری این شهید والامقام در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) تقدیر کرد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا امروز به همراه برخی از معاونان حوزه علمیه قزوین در منزل شهید مدافع حرم زکریا شیری از خانواده این شهید مدافع حرم قدردانی کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: یاد و خاطره شهدا تا ابد در ذهن مردم قدرشناس ایران ماندگار است و امروز پس از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شده که هیچ چیز نمی تواند ذره ای از ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم را جبران کند، چرا که این بزرگمردان سخاوتمندانه در راه اعتلای اسلام و کشور جان خود را تقدیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: خانواده های شهدا با صبر و بردباری و والدین شهدا با تربیت فرزندانی همچون شهید زکریا شیری که هر یک اسطوره های شجاعت، ایثار و تقوا هستند، اسلام عزیز را یاری کردند.  

مدیر حوزه علمیه قزوین به موضوع مقام شفاعت شهدا اشاره و با قرائت حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: شهید براساس این حدیث نبوی می تواند هفتاد نفر از نزدیکان و خویشاوندانش را شفاعت کند.    

وی ادامه داد: شفاعت در قیامت از جمله برکات شهید به خانواده خود است و این بزرگ‌ ترین خدمت شهید به خانواده اش است.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا از نمایشگاه فرهنگی اجتماعی عاشقان ولایت که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم زکریا شیری برپا شده بود، دیدن کرد و مادر شهید مدافع حرم کتاب «کاش برگردی» روایت زندگی این شهید بزرگوار را  به مدیر حوزه علمیه قزوین تقدیم کرد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha