جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین علیرضا خراسانی(ره ) در سحرگاه ۲۴ مهرماه سال ۱۳۴۴ در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در خانواده‌ای متدین و در شهرستان اهر دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا خراسانی (ره ) در سحرگاه ۲۴ مهرماه سال ۱۳۴۴ هجری شمسی مصادف با ۲۳ ربیع الثانی سال ۱۳۸۵ هجری قمری در سالروز ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خانواده‌ای متدین و در شهرستان اهر دیده به جهان گشود.

کودکی و نوجوانی خود را همراه با فعالیت در مسجد و امور دینی و فرهنگی سپری کرد به عنفوان جوانی و بعد از پایان تحصیلات متوسطه علیرغم پذیرفته شدن در دانشگاه در رشته تجربی با توجه به علاقه وافر خود به طلبگی وارد حوزه علمیه تبریز شد.

وی به صورت داوطلبانه و به عنوان طلبه بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و گمنامانه بعنوان فرمانده گردان بهداری و دیگر ماموریت های محوله  به شایستگی انجام وظیفه نمود.

وی با توجه به استعداد و توان علمی و مدیریتی بعد از ۴ سال طلبگی به عنوان استاد دروس ادبیات عرب و نیز در بخش مدیریت حوزه علمیه تبریز جداگانه و مخلصانه مشغول تدریس و تربیت طلاب گردید و به اذعان همه طلاب و شاگردان ،وی تنها مدرس دروس تئوری نبودند ، بلکه با سلوک و اخلاق و ادب و رفتار و اخلاص مثال‌زدنی خویش ،  بیشتر معلم اخلاق و الگوی عملی تربیت دینی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بودند.

وی در سال ۱۳۷۶ به شهر مقدس قم هجرت نمودند و در آنجا نیز علاوه بر تدریس در حوزه های علمیه و ادامه تربیت طلاب و شاگردان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز در سطوح مختلف مدیریتی مشغول انجام وظیفه شدند و خود نیز به تحصیلات عالی حوزوی ادامه دادند.

وی  از محضر اساتیدی چون آیات عظام :شیخ جواد تبریزی, وحید خراسانی ,مکارم شیرازی ,جعفر سبحانی و جوادی آملی بهره ها بردند.

آخرین سمت مدیریتی ایشان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، مدیر امور مدیران و کادر مدارس مراکز استانهای حوزه علمیه بوده است و اخیراً نیز مقدمات بازگشت ایشان به تبریز به عنوان مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در شرف انجام بود که متاسفانه در نهایت حیرت بازماندگان و دوستداران به یکباره در سحرگاه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ هجری شمسی دعوت حق را لبیک گفته و به سوی پروردگار و معشوقش پرکشید و به دوستان شهیدش ملحق گردید و همه دوستدارانش را در سوگ خود فرونشاند.

به گفته همه اساتید و طلاب و دوستان و شاگردان؛ ایشان عالمی عامل و با تقوا وارسته و زاهد مخلص متخلق به اخلاق اسلامی و متخلق به آداب دینی اهل تهجد و شب زنده داری و نماز شب و خلوت با خدا، دلسوز، مهربان و کوشا در حل و رفع مشکلات ، مدیر و مدبر و توانمند در انجام ماموریت های محوله در حوزه های علمیه و الگوی عملی برای سبک زندگی دینی و زی طلبگی و عاشق و دلباخته اهل بیت و ولایت فقیه بودند.

آیت الله اعرافی عضو محترم فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه های علمیه کشور و نیز حجت لاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان در پیام‌های جداگانه‌ای با عباراتی زیبنده در توصیف شخصیت ایشان، ضایعه فقدان این فقید سعید را به حوزه های علمیه و مراجع تقلید و دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha