سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امام عسکری(ع) زمینه‌ساز دوره غیبت بود، گفت: ویژگی منحصر به فرد امامت حضرت امام حسن عسکری(ع)، انتقال از عصر حضور به عصر غیبت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: دوره امامت امام عسکری(ع) دوره انتقال از عصر حضور به عصر غیبت بود.

وی ادامه دد: از توصیه‌های نورانی امام عسکری(ع) به مومنین در دوره غیبت برای حفظ و حراست از باور و ایمانشان این است که خود را بر عهد امامت ثابت قدم نگاه بدارند و توصیه دیگر این حضرت دعا برای تعجیل در فرج است.

حجت الاسلام خدری افزود: جلوه عملی دعای فرج، زمینه‌سازی در راستای ظهور با نگاه جهانی است و لازمه این زمینه‌سازی این است که همان‌طور که امام زمان(ع) رهبری جهانی است، ما نیز باید از منظری جهانی به این موضوع نگاه کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در نگاه اجتماعی اسلام، علاوه بر شهرها، روستاها، قریه‌ها و محلات، جامعه جهانی نیز مدّ نظر است، لذا در تربیت صحیح اسلامی که رسالت اصلی علمای دین است، باید هر مسلمان به‌نحوی تربیت شود که بتواند اسلام خود را در تمام جهان ارائه کند و برای تمام عرصه‌ها خود را مهیا نموده باشد زیرا امام زمان(عج) ما، امام تمام زمین‌ها و زبان‌ها و ملیت‌هاست.

امام جمعه چغادک، مهدی اندیشی، مهدی باوری، مهدی یاوری را از وظایف امروز مردم برشمرد و گفت: تربیت نسل منتظر، ماهیت دعای فرج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha