جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی ، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، با تأکید بر لزوم احیای فرهنگ وقف برای پویایی حوزه‌های علمیه و اصلاح فرهنگ دینی، گفت: با توجه به اینکه اداره مساجد، حوزه‌های علمیه و هیئات مذهبی از بودجه‌های غیردولتی تأمین می‌شود، وقف نقش کلیدی در تقویت فرهنگ ناب شیعی و حفظ دین و شعائر اسلامی ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن تأکید بر جایگاه ویژه وقف در فرهنگ اسلامی، با بیان اینکه حفظ نظام و بنیه دینی به‌واسطه وقف صورت می‌گیرد، اظهارداشت: فی‌الواقع اگر وقف وجود نداشته باشد، مساجد و حوزه‌های علمیه رونق نخواهند داشت و اساساً هیئات و عزاداری‌های ما شیعیان رونق پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اهمیت وقف برای حفظ دین و شعائر دینی است، گفت: با توجه به اینکه اداره مساجد، حوزه‌های علمیه و هیئات مذهبی از بودجه‌های غیردولتی تأمین می‌شود، وقف نقش کلیدی در تقویت فرهنگ ناب شیعی و حفظ دین و شعائر اسلامی ایفا می‌کند.

این کارشناس مسائل دینی، با تأکید بر اینکه احیای موقوفات، در پویایی حوزه‌های علمیه کمک بسیار زیادی می‌کند، بیان داشت: مردم باید بدانند کسانی که اموال خود را برای حوزه‌های علمیه وقف می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از ثواب وقف، قطعاً در ثواب هدایت جامعه نیز شریک است؛ چراکه وقتی یک طلبه در حوزه علمیه تحصیل می‌کند و پس از آن به هدایت جامعه بشری می‌پردازد، قطعاً بخشی از فضیلت آن عمل صالح، نصیب واقفی می‌شود که اقدام به وقف برای حوزه علمیه کرده است.

وی افزود: ازآنجایی‌که «وقف» قابل خرید و فروش نیست، فضیلت بهره‌مندی از آن موقوفه تا الی یوم القیامه نصیب واقف می‌شود؛ پس چه‌کاری افضل‌تر از وقف! به‌ویژه وقف برای حوزه‌های علمیه و تحصیل علم...

جانشین حوزه علمیه خوزستان، در پایان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما نقش مؤثری در ترویج فرهنگ وقف دارند، گفت: امروزه رسانه یکی از بهترین ابزارها برای دعوت مردم به وقف است که امید است شاهد روزی باشیم که رقبه های زیادی از سوی مردم برای گسترش مساجد، حوزه‌های علمیه و هیئات مذهبی وقف شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha