جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم کریمه اهل بیت(ع) در شب شهادت امام حسن عسکری(ع)

حوزه / عبدالعلی زاده گفت: دستور امام حسن عسکری (ع) به مردم رعایت تقوای الهی، امانت‌داری،راستگویی، تلاش در راه خدا، رعایت حال همسایه‌ها، اقامه نماز در جامعه، همدلی با اهل سنت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، اشرف عبدالعلی‌زاده، امروز در نشست علمی و پژوهشی با موضوع "جلوه‌های هدایت در سیره و سخنان امام حسن عسکری علیه‌السلام" که به همت مدارس علمیه الزهرا (س) شاهین‌دژ و ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این‌که بدون اعتنا به امام، زندگی کردن موجب شقاوت خواهد شد، اظهار داشت: کسی که زندگی او خالی از امام باشد نه درکی از دین خواهد داشت و نه درکی از دنیا و نعمات الهی را هم ناشکری می‌کند.


وی ادامه داد: خداوند متعال، پیامبر اسلام را الگو و اسوه مسلمانان معرفی  می‌کند و حضرت هم نماز را قوی‌ترین و نزدیک‌ترین ارتباط با خدای متعال معرفی می‌کند. کسانی که می‌خواهند زندگی بشر را از نماز خالی کنند به دنبال جدا کردن بشر از امام و پیامبران و کشاندن به وادی گمراهی هستند.


استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با تصریح بر این‌که وجوب فرائض الهی بر انسان از روی لطف و کرم الهی است، خاطر شان کرد: وجوب احکام دین برای انسان‌ها به دلیل نیاز الهی نیست بلکه این بشر است که برای هدایت شدن و به کمال رسیدن به دستورات الهی نیاز دارد و برای به دست آوردن صحیح احکام و دستورات دین لاجرم باید از رسول خدا و اوصیاء ایشان و ائمه الهی تبعیت کرد.


وی با بیان این‌که هیج عصر و زمانی از حجت خدا خالی نیست و خدای متعال فرستاده‌های خود را برای هدایت انسان می‌فرستد، گفت: بنابر فرمایش امام حسن عسکری (ع) تنها راه سعادت انسان در گرو تبعیت از رسول خدا و ائمه بعد از ایشان است.


عبدالعی زاده افزود: بر اساس روایتی از امام حسن عسکری (ع) مردم در مواجه با امام خود به سه دسته تقسیم می‌شوند، عده‌ای راه نجات را دریافته و به حق تمسک می‌جویند و هدایت می‌شوند، عده‌ای امام را رها کرده و حق را از اهل خود به دست نیاورده‌اند و همچون دریانوردانی هستند که با آرامش موج آرام می‌گیرند و هنگام طوفان‌ها به تلاطم می‌افتند و دسته سوم در تسخیر شیطان هستند و کارشان مبارزه با حق است و گویا خدا را باور ندارند.


وی در پایان تصریح کرد: دستور امام حسن عسکری (ع) به مردم رعایت تقوای الهی، امانت‌داری،راستگویی، تلاش در راه خدا، رعایت حال همسایه‌ها، اقامه نماز در جامعه، همدلی با اهل سنت و حضور در تشییع جنازه آن‌ها و عیادت از بیمارانشان است و حضرت این موارد را از خصوصیات شیعیان برشمرده است که انجام آن‌ها موجب شادی اهل بیت می‌شود.


انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha