پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر طبسی

حوزه/ مرحوم خزاز قمی (قرن چهارم هجری) در کتاب گرانسنگش کفایه‌الاثر احادیث ناب و ارزشمندی را درباره امام‌مهدی(ع) از زبان پدر بزرگوارش امام‌عسکری(ع) گردآوری کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر طبسی در یادداشتی به نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان (علیه‌ااسلام) پرداخته است .

وی در این یادداشت آورده است :

ماه ربیع‌الاول بستر حوادث شادی‌بخش و غم‌انگیز است. نخستین روز این ماه سالروز واقعه بسیار مهم لیله‌المبیت است که فضیلت و منقبتی بس بزرگ برای امیرالمؤمنین‌(ع) به شمار می‌رود.

با جان‌نثاری و فداکاری مخلصانه امام‌علی(ع) بود که پیامبر خاتم و عظیم‌الشان(ص) توانست از مکه به مدینه هجرت نماید و این رویداد مبدا تاریخ اسلام قرار بگیرد.

هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت مظلومانه امام حسن‌عسکری(ع) است. طبیعی است که پس از شهادت آن حضرت(ع) امامت فرزندشان حضرت مهدی(ع) -‌بقیةالله الاعظم- آغاز گردد. پس این ماه، ماه رسالت، ولایت و امامت است. موضوعی بسیار با اهمیت که متاسفانه در رسانه‌ها و اجتماعات، شایسته و بایسته بدان پرداخته نمی‌شود.

مرحوم خزاز قمی (قرن چهارم هجری) در کتاب گرانسنگش کفایه‌الاثر احادیث ناب و ارزشمندی را درباره امام‌مهدی(ع) از زبان پدر بزرگوارش امام‌عسکری(ع) گردآوری کرده است.

از جمله روایت اسحاق ‌بن ‌سعد است که می‌گوید: "از امام‌حسن عسکری(ع) شنیدم که فرمود: "الحمدلله الذی لم‌یخرجنی من الدنیا...سپاس از آن خداوندی است که مرا از دنیا نبرد تا آنکه جانشین پس از من را نشانم داد. کسی که شبیه‌ترین مردم به رسول‌خدا(ص) است در صورت و رفتار. خداوند او(ع) را در دوره غیبتش حفظ می‌کند سپس وی را آشکار می‌نماید. پس او (ع) زمین را پر از عدل و قسط می‌کند همچنان که پر از جور و ستم شده است. "(کفایه‌الاثر، ص۲۹۵؛ کمال‌الدین، صدوق، ج۲، ص۴۰۹) در این روایت نورانی به چند مطلب اشاره شده است:

۱. امام ‌مهدی (ع) متولد شده و پدر بزرگوارش پیش از شهادت، او (ع) را مشاهده کرده است.   

۲. یکی از فضائل امام ‌مهدی (ع) شباهت فراوانشان به رسول‌خدا (ص) در صورت و سیرت و اخلاق است.

۳. یکی از الطاف الهی طول عمر امام‌ مهدی(ع) و مصونیتشان از آفات و آسیب ها است.

۴. بشارت و امیدواری به ظهور قطعی منجی بشریت و عدالت‌گستر جهان یعنی امام‌ مهدی(ع).

۵. بهره‌مندی جهان از حکومت الهی و عادلانه امام‌ مهدی (ع).

آری قطعا دین اسلام در پرتو حکومت عادلانه آن حضرت (ع) جهانی و دین رسمی خواهد شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha