جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی قیمت سکه با رشد فزاینده از سه میلیون تومان به ۱۷ میلیون تومان رسیده، چگونه می توان انتظار داشت یک جوان با حقوق ماهیانه ۶ میلیون تومان ماهی سه سکه به عنوان مهریه پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز (دوشنبه) شورای عالی قوه قضاییه، با تبریک آغاز امامت دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج)، اجرای عدالت را از ویژگی های مهم حکومت مهدوی عنوان کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز مسأله «عدالت» از مهم ترین و محوری ترین مسائل جمهوری اسلامی به عنوان نظامی است که می تواند زمینه ساز ظهور و تشکیل حکومت مهدوی باشد و اجرای عدالت، هم در قانون اساسی و هم در سیره و سلوک امامین جامعه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان این که همه اجزای حکومت و کارگزاران نظام ملزم به اجرای عدالت هستند، قوه قضاییه را پیشانی اجرای عدالت معرفی کرد و افزود: همه همکاران دستگاه قضا باید بدانند که مأمور به اجرای عدالت هستند و هر اقدامی را باید با سنجه تحقق عدالت انجام دهیم.   

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند، تصریح کرد: همان طور که حرارت و برودت هیچ مانعی را نمی شناسد و وارد خانه و کاشانه مردم می شود، عدالت هم باید وارد زندگی مردم شود و برای جامعه کاملاً ملموس باشد.

* مهم ترین شاخصه عدالت، قانونگرایی و قانونمداری است

 رئیسی از قانونمداری و قانونگرایی به عنوان شاخص عدالت یاد کرد و گفت که مسئولان و آحاد مردم باید عمل به قانون و مقررات را ارزش تلقی کرده و قانون گریزی و قانون شکنی را ضد ارزش بدانند و همواره قانونمدار حرکت کنند. 

رئیس قوه قضاییه در همین راستا از کرونا به عنوان یکی از دغدغه های امروز جامعه یاد کرد و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستگاه های ذیربط، اجرای این تصمیمات و رعایت بایدها و نبایدها از سوی همگان را مورد تأکید قرار داد.

* اهانت به پیامبر اسلام توهین به همه ادیان است

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس نبی مکرم اسلام در فرانسه، اهانت به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص) را اهانت به همه ادیان و انبیاء الهی دانست و اظهار داشت: توهین به مقدسات میلیون ها انسان خلاف ادیان ابراهیمی و توهین به انسان و خردگرایی و دفاع از جهل و میدان دادن به افراد نادان است.

رئیس قوه قضاییه افزود: گاهی در یک گوشه توهینی به مقدسات می شود و دولت ها هم به محض این که مُطلّع می شوند واکنش نشان می دهند اما حمایت دولت مدعی آزادی و حقوق انسان از توهین به آخرین پیام آور الهی در واقع توهین به حضرت موسی و حضرت عیسی سلام الله علیهما، مغایر با آزادی و حقوق انسان هاست.

 رئیسی با بیان این که قاطبه آزاداندیشان عالم چه با تحریم کالاهای فرانسوی و چه بدون تحریم کردن کالاهای این کشور از عاملان و حامیان اهانت به پیامبر اعظم (ص) ابراز انزجار کرده اند، یکی از اهداف اهانت کنندگان را حساسیت سنجی جهان اسلام نسبت به این نوع اقدامات عنوان کرد و گفت که آنها به خوبی دریافته اند این اقدام نه تنها در جهان اسلام که از نظر همه مردم دنیا محکوم و منفور است.  

* انگلیس خبیث می خواهد نهادهای انقلابی را تضعیف کند

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری جدی جنگ روانی از سوی دشمن در کنار جنگ اقتصادی علیه ملت ایران به تحرکات اخیر بنگاه های سخن پراکنی بیگانه در تضعیف نهادهای انقلابی اشاره کرد و گفت: آنها وقتی تقدیر رهبری و مردم از خدمات و اقدامات امنیت آفرین نیروی انتظامی را دیدند، عملیات روانی خود را برای تضعیف این نیرو آغاز کردند.

 *یک حادثه نباید بهانه تضعیف پلیس شود

 رئیسی افزود: هر گونه تخلف در هر دستگاهی نسبت به هر کسی قابل تعقیب و پیگیری است و خود دستگاه ها هم تخطی از قانون را نمی پسندند و با آن برخورد می کنند، ولی باید مراقب تحرکات دشمن باشیم که می خواهد با سوءاستفاده از یک حادثه که در گوشه ای رخ داده، جایگاه و هویت یک نهاد را به طور کامل مخدوش نماید. 

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز دشمن در اتاق فکر خود سناریویی را طراحی می کند که با راه اندازی جنگ روانی و بزرگ نمایی نارسایی ها، مجموعه یک نیروی خدمتگزار و در میدان که مقتدرانه وظایف خود را انجام می دهد، تضعیف کند که باید با این حرکت هوشمندانه برخورد کرد.

* هتک حرمت هر کسی چه مسئول باشد یا نباشد، مذموم است

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در حرام اعلام کردن هتک حرمت مسئولان نظام و تفاوت آن با نقد و نقدپذیری اشاره کرد و گفت: هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت، نه تنها نسبت به مسئولان که نسبت به هر شخصی مذموم و محکوم است.

* نقد خوب است اما نباید آبروی افراد را برد

رئیس قوه قضاییه افزود: همان طور که رهبری فرمودند، نقد و نقادی آزاد است و مسئولان هم باید روحیه نقدپذیری داشته باشند و خود را در معرض نقد قرار دهند، اما حفظ حرمت و آبروی افراد از حدود آزادی است که همه باید به آن توجه و اهتمام داشته باشند.

رئیسی با بیان این که باید مرز بین نظارت و دخالت را رعایت کرد، تصریح کرد: بازرسی باید محکم به وظیفه نظارتی خود عمل کند و گزارش آن را هم ارائه نمایند و مسئولان باید از مسئولان احساس تعامل و همیاری کنند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که کار کشور باید پیش برود، اما دشمنان دنبال سنگ اندازی و توقف در امور هستند و سیاست ما در قوه قضائیه این است که با انسجام و همکاری با دیگر دستگاه ها اجازه ندهیم کوچکترین وقفه ای در امور کشور ایجاد شود. 

* سوت زنی بدون اثبات ادعای یک فساد، مبارزه با فساد نیست

رئیس دستگاه قضا حفظ حرمت افراد در اجرای عدالت را هم مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: برخی تحت عنوان مبارزه با فساد بدون این که رسیدگی و صحت و ثقم آن مشخص شود، اقدام به افشاگری می کنند در حالی که هر خبری الزاماً درست نیست و باید حتماً مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

رئیسی با بیان این که «سوت زنی و اعلام فساد به تنهایی، اسمش مبارزه با فساد نیست»، مبارزه با فساد را در گرو اقدام و برخورد با زمینه های فساد و مفسدین دانست و از همگان خواست که گزارش های خودشان درباره مفاسد را برای بررسی و رسیدگی به دستگاه مسئول مبارزه با فساد یعنی دستگاه قضایی و مسئولان ذیربط ارائه دهد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با فساد اقتصادی تصریح کرد: فساد را باید اعلام کرد تا پیگیری شود اما این که کسی احساس مسئولیت کند و قبل از اثبات یک ادعا آبروی دیگران را ببرد کار درستی نیست و برای جامعه نیز آورده ای نخواهد داشت.

* بازگرداندن بیت المال مهمتر از مجازات مفسدین است

 رئیسی با تقدیر از اقدامات دادستانی تهران در وصول معوقات بانکی  و بازگرداندن میلیاردها دلار ارز واردات و صادرات به بیت المال اظهار داشت: مجازات مفسدین اقتصادی مساله مهمی است و افراد مفسد باید به زندان بروند اما بازگرندان اموال به یغما رفته بیت المال مهم تر است و اولویت قرار گرفتن این مسأله قابل تقدیر است.

* بانک ها به کسانی تسهیلات داده اند که می گویند کارتن خواب بوده اند

رئیس دستگاه قضا از تلاش های صورت گرفته برای بازگرداندن ارزهای صادراتی به بانک مرکزی نیز تقدیر کرد و با انتقاد از پرداخت تسهیلات و یا کارت بازرگانی به افرادی که بانک ها از آنها به عنوان «کارتن خواب» یاد کردند، گفت: در پرداخت تسهیلات به افراد باید اعتبارسنجی شود، اما عجیب است که برخی بانک ها بدون احراز صلاحیت به برخی افراد وام داده اند تا فعالیت اقتصادی انجام دهند یا بدون احراز صلاحیت به افرادی کارت بازرگانی ارائه شده اما حالا آمار می دهند و می گویند آنها کارتن خواب بوده اند! 

* جوانی که ۶ میلیون حقوق می گیرد چطور ماهی سه سکه مهریه بدهد؟

 رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به درخواست برخی محکومان مهریه برای حمایت دستگاه قضایی از آنها به دلیل اعسار در پرداخت مهریه اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی قیمت سکه با رشد فزاینده از سه میلیون تومان به ۱۷ میلیون تومان رسیده، چگونه می توان انتظار داشت یک جوان با حقوق ماهیانه ۶ میلیون تومان ماهی سه سکه به عنوان مهریه پرداخت کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: مهریه بدهی زوج به زوجه است و کسی که تمکن مالی دارد باید آن را بپردازد، اما اجماع همه علما بدون استثناء این است کسی که توان مالی ندارد نمی توان مجبور به پرداخت مهریه یا زندانی کرد و ما که از اوضاع کشور آگاه هستیم باید بر اساس واقعیت عمل کنیم.

وی با تأکید بر این که هیچ فرد معسری نباید به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان بماند، به دادستان کل کشور مأموریت داد فرایند تعدیل پرداخت مهریه را پیگیری نماید و از رئیس سازمان زندان ها نیز خواست که آماری از کسانی که به دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان هستند، تهیه و ارائه نماید.

* دورکاری نباید در رسیدگی به کار مردم وقفه ایجاد کند 

رئیس قوه قضاییه در پایان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال برخی محدودیت ها در پایتخت و برخی استان ها در هفته جاری گریز زد و از مسئولان دادگستری خواست که ضمن همکاری با این ستاد و اجرای مصوبات آن، طرح دورکاری کارکنان را به گونه ای مدیریت کنند که حقوق مردم و ارباب رجوع رعایت شده و در پیگیری کار مردم و رسیدگی به موقع به پرونده ها، وقفه به وجود نیاید.

* بازداشت ۳۸ کارمند متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک

در این جلسه، دکتر خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور از اقدامات این سازمان برای برخورد با کارکنان متخلف خبر داد و گفت: با همکاری مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، ۳۸ نفر از کارکنان خاطی سازمان و همچنین ۴ وکیل که اقدام به دلالی در حوزه مرکز مالکیت معنوی می کردند، دستگیر شده اند.

* دستگیری ۱۹ وکیل مدعی وکالت تضمینی

حجت الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز از برخورد با ۳۰ تن از کارکنان بخش های قضایی در استان تهران در موضوع رشوه و دخالت در پرونده ها خبر داد و افزود: در پی تأکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر برخورد با وکالت تضمینی، ۱۹ وکیل که ۱۳ نفر از آنها در تهران مشغول به فعالیت واسطه گری برای اعمال نفوذ در پرونده ها و انحراف در روند دادرسی بودند، دستگیر شده اند. این افراد اقدام به پرداخت رشوه و اعمال نفوذ برای تغییر برخی آرای پرونده ها کرده بودند.   

* بازدید ۷ ساعته دبیر ستاد حقوق بشر از زندان زنان 

محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان ها نیز در این نشست به ارائه گزارشی از بازدید ۷ ساعته خود و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از زندان زندان قرچک پرداخته و همچنین از تحویل ۴۰۰۰ پابند الکترونیک به استان های کشور برای اجرای این طرح خبر داد.

* بازرسی از ۵۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی

دکتر زارع پور رئیس مرز آمار و فنّاوری اطلاعات قوه قضاییه هم با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا برای رفع نواقص و موانع فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از بازرسی ۵۰ دفتر خدماتی در هفته گذشته خبر داد و گفت که آنچه می تواند بار مراجعات به این دفاتر را کاهش دهد، استفاده از ظرفیت های گسترده خدمات غیرحضوری است که در ماه های اخیر در قوه قضاییه ایجاد شده و کمتر از ۱۰ درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی استفاده از سامانه نوبت دهی الکترونیک به عنوان یکی از خدمات مهم برای کاهش مراجعات حضوری به دفاتر خدماتی را کمتر از ۳ درصد عنوان کرد و متذکر شد که افزایش مراجعات به این سامانه به ویژه در این ایام که با شیوع کرونا مواجه هستیم یک ضرورت است که مردم می توانند از طریق سایت adliran.ir اقدام به اخذ نوبت از دفاتر خدماتی کنند.

* راه اندازی مرکز پشتیبانی خدمات الترونیک قضایی

دکتر زارع پور بخش مهمی از مراجعه کنندگان به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را کاربران حرفه ای این دفاتر از جمله وکلا و کارشناسان حقوقی عنوان کرد و گفت: در ماه های گذشته امکانات بسیار خوبی برای خودکاربری این گروه ها فراهم شده که با وجود ثبت ۵۰ هزار درخواست در این ایام باز هم میزان استفاده از این ظرفیت حدود ۸ درصد بوده که انتظار می رود این قشر بیش از دیگران از این ظرفیت استفاده نماید.

وی همچنین از راه اندازی مرکز پشتیبانی خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و اعلام کرد شماره تماس ۵۷۷۹۸۰۰۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان و کاربران این مرکز است.

* پاسخ قاطع دبیر ستاد حقوق بشر به ادعاهای گزارشگر ویژه سازمان ملل

دکتر باقری معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به گزارش سالانه گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران که پیش نویس آن در اختیار کشورمان قرار گرفته، گزارش مذکور را از ابعاد مختلف دارای اشکال دانست و گفت: بانی تعیین گزارشگر ویژه برای ایران کشوری است که از فروش تجهیزات پزشکی برای درمان کودکان معصوم بیمار خودداری کرده است.

وی با تأکید بر این که فرایند تعیین گزارشگر، سیاسی بوده و شاخصه های حقوق بشری هیچ نقش و تأثیری در آن نداشته است، خاطر نشان کرد: حتی در نشست شورای حقوق بشر، کشورهای موافق با تعیین گزارشگر، کمتر از کشورهای غیرموافق بوده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: مبنای گزارش گزارشگر ویژه، ادعاها و اطلاعات دریافتی از گروه های وابسته به دولت های معاند با ملت ایران و یا گروه های تروریستی است و گزارشگر ویژه، اظهارنظرهای دولت ایران برای اصلاح مفاد گزارش را در موارد متعددی مورد بی توجهی قرار داده و در جاهایی هم که نظر طرف ایرانی را ذکر کرده، پس از درج ادعاها و اتهامات گروه های تروریستی و با تصریح به نظر دولت جمهوری اسلامی ایران ذکر کرده و در عمل ادعاها و اتهامات تروریست ها را مبنای گزارش خود قرار داده است.

* بی توجهی گزارشگر ویژه به تدابیر رئیس دستگاه قضا برای صیانت از حقوق مردم

دکتر باقری با بیان این که گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر ایران بیانگر وضعیت حقوق بشر در ایران نیست، در توضیح این مطلب اظهار داشت: در این گزارش فقط ادعاها و اتهامات متعدد گروه های تروریستی در مورد حقوق بشر در ایران مطرح شده است در حالی که اختصاص بیش از یک سوم دستورالعمل ها و بخشنامه های رئیس قوه قضاییه به مباحث حقوق مردم و نیز رضایت بیش از ۷۰ درصدی مردم از دستگاه قضایی که مسئول احقاق حقوق مردم است، هیچ جایگاهی در آن ندارد که بیانگر بی انصافی، عدم استقلال و بی طرفی نبودن است.

وی ادامه داد: همچنین جنایت ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی هیچ جایی در گزارش های وی ندارد؛ این در حالی است که گزارشگر ویژه قتل های فراقضایی و خودسرانه شورای حقوق بشر، این جنایت را ناقض حقوق بشر، ناقض حقوق حقوق بشردوستانه و نقض آشکار حق حیات دانست که بیانگر رویکرد سیاست زده گزارشگر ویژه است.

* گزارشگر ویژه دنبال تثبیت تحریم های ظالمانه علیه ایران است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که «گزارشگر ویژه نه تنها سخنی در باب لغو تحریم های ظالمانه و غیرقانونی نزده، بلکه با عبارت هایی در صدد تثبیت این تحریم هاست که بر اساس تصمیم دیوان بین المللی دادگستری در سال ۲۰۱۸ هم غیرقانونی است»، متذکر شد در گزارش وی به جای لغو تحریم های غیرقانونی از دولت های تحریم کننده ایران می خواهد تا فقط آثار منفی تحریم ها را با اعمال فعالیت های بشردوستانه کاهش دهند.    

دکتر باقری افزود: در این گزارش همچنین از دولت ایران می خواهد تا سازوکارهای شفاف برای تضمین مبادلات تجاری دارو و سایر اقلام بشردوستانه ایجاد نماید تا از این طریق راه های پنهان دورزدن تحریم ها توسط ایران را آشکار کرده و در نتیجه آمریکایی ها بتوانند این راه را نیز مسدود کنند و در واقع گزارشگر ویژه در جایگاه کارمند وزارت خزانه داری آمریکا عمل کرده است.

* گزارش جدید حقوق بشر وجاهت و مشروعیت ندارد

وی با بیان این که گزارشگر ویژه هیچ یک از شرایط گزارشگر منتخب شورای حقوق بشر را احراز نکرده و عملاً ثابت کرده که نه بی طرف، و نه مستقل است و نه از انصاف برخوردار است و نه صداقت دارد و نه حسن نیتی از خود نشان داده و نه حرفه ای عمل کرده است، خاطر نشان کرد که چنین شخصی شایستگی و کارآمدی لازم برای گزارشگری حقوق بشری را ندارد و بر همین اساس گزارش وی را نیز فاقد وجاهت و مشروعیت دانست.

انتهای پیام

منبع: روابط عمومی قوه قضائیه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 0
    6 میلیون کجا بود؟ کمتر از این حرفا حقوق میگیرن!
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    6 0
    6میلیون !!!!!!!! مثل اینکه ایشون از حقوقا خبر ندارند یا اینکه با حقوق خودشون می سنجند .امان از بی خبری .
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    5 0
    نفرمایید جوانی با شش میلیون حقوق . بفرماییدجوان بیکار
  • امید IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 0
    میشه این جوانی که 6 میلیون حقوق میگیره رو به من معرفی کنید؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    ۶میلیون کجا میدن
  • Hossein IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    اقای ریسی خواهشا سکه رو بیارید پایین. مشکل ما آمریکا نیست.مشکل ما از داخل کشور هستش.
  • ح IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    جناب اقای ریسی. حقوق خوش شانس باشی دو تا سه تومن .جدا از این که خیلی ها همین مبلغ ددرامد ندارند و بیکار هستن .مگر تو قران نگفته مهریه هدیه میباشدیعنی مرد رو تیکه پاره نکنید ازش نگیرید چرا اون چیزی رو که باید بخونید نمیبینید کجا قران گفته به بند بکشیدزمان پیامبر اگر میدونستن مهریه میشه این همون موقع یه فکری میکردن.هرچند همه مسئولین همسر دارن اگر قانونی که برایه مهریه به سود مرد بزارن شب باید بیرون بخوابن
  • زینب IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 1
    سلام خدمت ریس قوه قضاییه . تبریک و خداقوت واسه این مهریه کاری کنید بخدا خودم زنم این زنها نمیدونم چه بلای سرشون اومده و طلاق و فورا مهریه . مردها رو بدبخت میکنن بنظرم معیار مهریه چه قدیما چه جدیدا که بیشتر از ۱۴ سکه هست بشه کلا ۱۴سکه خوبه . واقعا افراد زیادی رو دیدم متاسفانه به زور و به اجبار بخاطر نداشتن مهریه با دعوا و ... مشغول زندگین و بقول خودشون به زور تحمل کردن .
  • مهریه IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    سلام . توروخدا به فکر این مهریه باشید و طوری کنید مردها بدبخت تر از،این نشن . حقوق زنها ضایع نمیشه یعنی فقط همین مهریه رو دارن خرج زندگیشون بدیم و سفر شون و ... توروخدا فکری کنید
  • سارا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام آقای رئیسی شما با قانون جدید حقوق زن رو زیر پا گذاشتید و راه رو واس مردایی ک اموالشون رو بخاطر مهریه بنام کس دیگ کردن باز کردید و این باعث فحشای زن تو جامعه میشه کارو خرابتر کردید و باعث شدید تروخشک باهم بسوزن
  • javad IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    نفسش از جاي گرم بلند ميشه شش ميليون درامد ماهيانه كجا بود با مدرك كارشناسي از صبح تا شب تو پيك موتوري پدرمون در مياد تو سرما يخ صافي هفتاد هزار تومان روزي نميشه اينها تو كدوم مملكت زندگي مي كنن
  • لیلا IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    ماهی ۶ میلیون در آمد !!!!! این حقوق کدوم بنده خدای خوشبختی هستش ?جوان بیچاره با مدرک لیسانس تو ماکسیم کار میکنه ماهی به زور ۲ میلیون میتونه درامد داشته باشه .مگه شماها مسئول نیستیدچرا به داد محکومان مهریه نمیرسید. کجای دنیا بعد ۲ روز عقد خانم همسرشو به خاطر مهریه میندازه زندان ?آخه این قوانین مهریه رو از کجا درآوردید ?مادر جوان بیچاره که به خاطر مهریه میفته زندان مجبوره طلا و پس انداز ۴۰ سالشو برای آزادی پسرش بده .این اسمش زورگیری هستش .این کجاش شرع هستش این کجاش حق و حقوق خانم هستش .خانمی که بعد ۵ ماه زندگی مشترک به خاطر انتقاد شوهرش از طرز پوشش و آرایشش ,میره و خانه ی پدری شوهرشو توقیف میکنه ,قصدش فقط اخاذی و زورگیری هستش .خانم سه تا شوهر میکنه باز از شوهر بدبخت اولیش مهریه میگیره .آخه این کار کجاش شرعی هستش ? لطفا به داد محکومان مهریه برسید .این قوانین عهد حجری رو اصلاح کنید .