جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علامرودشت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس نفرت پراکنی در جهان اسلام را مورد تأیید ندانست و گفت: برخی از ترس اینکه هویت تشیع با ندای وحدت به خطر بیفتد به سویی رفتند که جز تفرقه‌انگیزی و جز خطرآفرینی برای کیان اسلام ره آوردی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز به همراه معاونین حوزه علمیه استان فارس، از مدرسه علمیه امام علی بن ابی‌طالب(ع) علامرودشت بازدید کرد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ضمن تبریک آغاز امامت امام عصر(عج)، اظهار داشت: در آستانه هفته وحدت قرار داریم و اگر بخواهیم با مقوله وحدت که مبنای اساسی بزرگان مذهب ازجمله مرحوم آیت‌الله بروجردی در قرن معاصر تا مرحوم امام و مقام معظم رهبری سخنی گفته شود باید از این مراکز علمی صورت گیرد و این مراکز باید مردم، نخبگان و مسئولان را نسبت به این مسئله توجیه کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی از ترس اینکه هویت تشیع با ندای وحدت به خطر بیفتد به سویی رفتند که جز تفرقه‌انگیزی و جز خطرآفرینی برای کیان اسلام ره آوردی ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه فارس عنوان کرد: برخی نیز به اسم وحدت به سویی رفتند که همه مرزهای معرفتی تشیع را می‌خواهند بردارند، آنچه از مجموعه روایات ائمه و سیره معصومین استفاده می‌شود غیرازاین 2 مسیر است.

وی، نفرت پراکنی در جهان اسلام را مورد تأیید ندانست و خاطرنشان کرد: گاهی انسان از برخی مسئولان می‌شنود که بگذارید این مسائل تاریخی در تاریخ بماند و دیگر تکرار نکنید؛ مگر می‌شود، این مسائل فقط مسائل تاریخی نیست، بلکه مرزهای اعتقادی ما محسوب می‌شود، دست از اصول مسلم اعتقادی شستن روا نیست، بلکه حقیقت باید روشن شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس مطرح کرد: ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان حضرت فرعی از فروع نیست، بلکه اصلی از اصول دین است، نمی‌توانیم این‌ها را به فراموشی بسپاریم، صحیح است که بخشی از آن حوادث تاریخی است، اما این حوادث عجین شده با اصول اعتقادی و معرفتی، لذا این پایگاه که پایگاه علم و معرفت است، باید به رسالت خود عمل کند، در بعد علمی کار و تبیین علمی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha