جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانک اسلامی در کراچی حجاب اسلامی برای کارکنان زن را اجباری کرد

حوزه/ بانک اسلامی واقع در کراچی، یونیفرم جدیدی را برای کارمندان زن مورد استفاده قرار داده و «حجاب اسلامی» را برای کارمندان زن تصویب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از researchsnipers، بانک اسلامی فیصل واقع در کراچی پاکستان، یونیفرم جدیدی را برای کارمندان زن مورد استفاده قرار داده و پوشیدن «حجاب اسلامی» و «لباس گشاد» را برای کارمندان زن تصویب کرد.

 بانک فیصل یک منشور رفتاری را منتشر کرده است که در آن پوشش لباس محجوب برای کارمندان زن اجباری می‌باشد. این بانک اظهار داشت که این یک ضرورت فرهنگی است.

بر اساس این گزارش ، در دستورالعمل کد لباس گفته شده است: لباس همه کارمندان زن باید با هنجارهای فرهنگی مطابقت داشته باشد که شامل لباس پوشیده می‌شود.

این بانک لباس پوشیدن محجوب را با واژه «لباس گشاد» توصیف کرده است.  بعلاوه ، از همه کارمندان زن خواسته شده که کفش رسمی و بدون پاشنه بپوشند.

در این دستور آمده است: کلیه کارکنان زن در گروه بانکی اسلامی که دفتر مرکزی و شعب اسلامی کار می‌کنند موظف به استفاده از حجاب هستند (روسری که کل سر و مو را پوشانده و روپوش بدون اینکه لازم باشد دستان تا مچ و تا نوک پا را  بپوشانند.)  

در این دستور گفته شده است که پیروی از این کد لباس اجباری است. این امر در جلسات مصاحبه با افراد جویای کار جدید اطلاع داده خواهد شد. همچنین از کارمندان زن خواسته شده است تا در انتخاب آرایش و جواهرات خود دقت کنند.

این بانک همچنین لباس‌های رسمی برای کارکنان مرد در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha