پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ جلسه ستاد حوزوی مدیریت بحران  و حوادث غیرمترقبه با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تقدیر از همه طلاب و گروه های جهادی که در کف میدان مشغول فعالیت های جهادی و مخلصانه هستند، خاطر نشان ساخت: تشکل ها و گروه های طلبگی که مجاهدانه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند باید به آنان بهای بیشتری داده شود و تعامل بهتر و قوی تری با آنان برقرار شود و در کنار تشکیل قرارگاه های متعدد صف را سامان بیشتری دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  آیت الله اعرافی در جلسه مسئولان کمیته های تخصصی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) و موالید ربیع الاول به تبیین اهمیت و جایگاه مهم ستاد حوزوی بحران و اولویت های پیش روی این ستاد پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی های حوزه در طول تاریخ تشیع گفت: یکی از مقوّمات و ممیزات حوزه این است که حوزه برای مردم و در خدمت مردم است و در ذات و هویت خویش خادم مردم است و به همه مردم و همه طبقات صرف نظر از هر گرایش و سلیقه و جناحی عشق می ورزد و به همه گروه های مردم عشق می ورزد که تاریخ حوزه نیز این واقعیت را به خوبی نشان می دهد.

وی با اشاره به ماموریت های مهم ستاد حوزوی بحران و حوادث افزود: ستاد حوزوی بحران باید بالنده بماند و قوی تر از گذشته پیش برود و نماد کمک و امداد و همراهی با مردم تلقی شود، لذا لازم است که جایگاه این ستاد را مهم بشماریم و همچنین لازم است جایگاه گروه های جهادی و مردمی را نیز مهم بشماریم.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست هایی نیز از این ستاد حوزوی داشت و گفت: این ستاد  طرح هایی  بدهد که بتوان در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کرد و آن را به عنوان یک راهکار از سوی حوزه به جایی رساند.

وی افزود: الگوی تاب آوری اسلامی در حوادث و مشکلات  را باید به صورت منقح شده ارائه کرده باشید، همچنین الگوی مشاوره ای که در اپیدمی ها و بلاهای عمومی در امیدبخشی و معالجه و درمان به کار می آید باید به صورت چند متن خوب و منقح و قابل دفاع از سوی حوزه ارائه شود.

آیت الله اعرافی تولید محتوا و پاسخ به سوالات مربوط به کرونا را خواستار شد و گفت: در تولید محتوا و پاسخ به شبهات و سوالات نیز گرچه کارهای خوبی صورت گرفته است اما جامع و کافی نبود و لازم است در این عرصه نیز کارهای بهتر و عالمانه تری صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه در توصیه هایی به ستاد حوزوی بحران گفت: این ستاد لازم  است که در کنار داشتن یک نگاه بلندمدت و برنامه کلان، از لحاظ ساختاری و کارکردی با توجه به تجربیات حوادث سال های اخیر بازسازی شود و جلسات آن به صورت منظم تر برگزار شود.

وی  در ادامه توصیه های خود به ستاد حوزوی بحران ضمن تقدیر از همه طلاب و گروه های جهادی که در کف میدان مشغول فعالیت های جهادی و مخلصانه هستند، خاطر نشان ساخت: تشکل ها و گروه های طلبگی که مجاهدانه مشغول خدمت رسانی به مردم هستند باید به آنان بهای بیشتری داده شود و تعامل بهتر و قوی تری با آنان برقرار شود و در کنار تشکیل قرارگاه های متعدد، صف را سامان بیشتری دهید.

وی افزود: همانند قم این ستاد حوزوی در سایر استان ها نیز وجود دارد که لازم است در استان ها نیز صف و ستاد قوی تر عمل کنند تا در آینده نزدیک، مجموعه این نهادهای حوزوی به یک شبکه چند ده هزار نفری تبدیل شود که با یک آژیر پای کار آمده و در سایر حوادث و مشکلات و معضلات کشور نیز پای کار باشند.

آیت الله اعرافی خاطر نشان ساخت: تعامل با مجموعه های اداری و رسمی کشور باید بیش از پیش باشد و همچنین تعامل با سایر گروه های جهادی مردمی که مربوط به حوزه نیستند نیز باید بیشتر شود.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با اشاره به لزوم تدوین و طراحی متون آموزشی لازم برای همه طلاب و گروه های جهادی ابزار داشت: لازم است که برای شبکه طلاب جهادی بسته های آموزشی پیش بینی و طراحی شود و در متن نظام آموزشی و مهارت های کاربردی برای طلاب برادر و خواهر گنجانده شود تا افرادی که می خواهند وارد این شبکه جهادی شوند از قبل آموزش های لازم را دیده باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha