جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کالای ایرانی

حوزه/ کوهی گفت: با توجه به این‌که فشار و تمرکز دشمنان اسلام امروز بر روی اقتصاد و معیشت مردم است، توجه به نیاز کشور در حوزه اقتصاد، عزم جدی می‌طلبد و امروز همه وظیفه دارند در این زمینه به صورت جهادی وارد میدان شده و توطئه‌های دشمان را خنثی کنند و خرید و حمایت از کالای ایرانی از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، سهیلا کوهی امروز در نشست علمی و پژوهشی با موضوع «بیعت و آمادگی برای ظهور» که به همت مدارس علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ و ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این‌که سال‌هاست امام عصر(عج) در پرده غیبت هستند و اجازه ظهور پیدا نکرده‌اند، اظهار داشت: سال‌هاست امام زمان(عج) در غیبت به سر می‌برند و این نشان می‌دهد که هنوز شرایط تشکیل حکومت عدل الهی فراهم نشده است و ظهور که بزرگترین عید مسلمین عالم است هنوز فرا نرسیده و برای این‌کار لازم است ضمن ایجاد آمادگی در خودمان با حضرت عهد و پیمان ببندیم.

وی ادامه داد: شرط تبعیت و اطاعت از امام، بیعت نیست، اما این مسئله که در زمان رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین هم اتفاق افتاده نوعی تاکید بر وفاداری بر اطاعت از امام است و بیعت گرفتن از مردم از جمله اقداماتی است که حضرت مهدی(عج) بعد از ظهور انجام خواهند داد و این اتفاق در مسجدالحرام خواهد افتاد و حضرت جبرئیل(ع) از اولین بیعت‌کنندگان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی انجام واجبات و ترک محرمات را از دیگر وظایف مسلمانان بیان کرد و گفت: امام زمان(عج) بر همه اعمال و رفتار ما ناظر است، لذا لازم است برای رضایت حضرت تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیل حکومت دینی از لوازم  ظهور است و ما در قوت و ضعف آن حکومت نقش خواهیم داشت و یکی از حربه‌های دشمن در طول تاریخ  علیه اسلام استفاده از فشار اقتصادی بوده است و جریان شعب ابی طالب از نمونه های بارز آن می‌باشد و امروز هم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی برای تسلیم ملت مقاوم ایران دست به فشارهای اقتصادی علیه ملت زده‌اند اما وعده الهی حق است و پیروزی با مردم صبور خواهد بود.

کوهی افزود: با توجه به این‌که فشار و تمرکز دشمنان اسلام امروز بر روی اقتصاد و معیشت مردم است، توجه به نیاز کشور در حوزه اقتصاد عزم جدی می‌طلبد و امروز همه وظیفه دارند در این زمینه به صورت جهادی وارد میدان شده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند و خرید و حمایت از کالای ایرانی از جمله این اقدامات است.

وی دعای عهد را بیعت‌نامه منتظران در دوران غیبت عنوان کرد و بیان داشت: از مهم‌ترین فقرات این دعا، عهد، عقد و بیعت است که بیان می‌کند برای آمادگی ظهور باید با حضرت پیمان زبانی محکم ببندیم و آن را در میدان عمل هم اجرا کنیم و هر روز بیعت خودمان را با امام زمان(عج) تجدید و تازه کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بیعت با امام زمانی که در پرده غیبت است با وفاداری و مطیع فرمان ایشان بودن محقق می‌شود و همه باید در جهت رضایت امام عصر(عج) قدم برداریم و پای عهد و پیمان حضرت بودن تمرین می‌خواهد و لازم است این آمادگی را در خودمان به کمال برسانیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha