شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با تاکید بر این که وقف باید پیشتیبان علم باشد، گفت: از همه کسانی که توانایی مالی دارند درخواست می کنیم که برای وقف علمی تلاش کنند، توجه واقفان به وقف علمی نیز می تواند در جهش علمی بسیار موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش علمی دانش آموزی اهدای پنجاه و هشتمین جایزه موقوفه بنیاد البرز و تجلیل از دانش آموزان نخبه استان فارس که به صورت همزمان با سراسر کشور در سالن ثقلین اداره کل اوقاف برگزار شد، با اشاره به اینکه وقف های علمی در می تواند رونق خوبی را ایجاد کند، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند علم و دانش می تواند ما را از تحریم بیرون بیاورد.

وی در ادامه با تصریح اینکه وقف باید پیشتیبان علم باشد، افزود: از همه کسانی که توانایی مالی دارند درخواست می کنیم که برای وقف علمی تلاش کنند، توجه واقفان به وقف علمی نیز می تواند در جهش علمی بسیار موثر واقع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خریه استان فارس خاطرنشان کرد: در استان فارس نیز وقف حاج محمد حسن کاظمی در راستای ترویج و تشویق علمی صورت گرفته است، به این صورت که طی سال های گذشته طلاب و دانشجویان نخبه مورد تجلیل قرار می گرفتند اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این مراسم برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه در ۵۸ سال پیش مرحوم حسینعلی البرز اموال خود را وقف بر علم و فناوری جهت تجلیل از دانش آموزان، مخترعین، دانشجوبان، طلاب و دانش آموزان برتر کرد، عنوان داشت: این مراسم هر سال به صورت حضوری و در شهر تهران برگزار میشد اما امسال به دلیل شرایط کرونایی به صورت برخط در ۲۱ استان کشور به صورت همزمان برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم دانش آموز برگزیده فارس توسط بنیاد البرز تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha