شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اهانت

حوزه/ حوزه علمیه بناب و ائمه جمعه بناب و لیلان، در بیانیه های جداگانه ای، اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر(ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه ولی عصر (عج) بناب، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب و حجت الاسلام علی غفاری امام جمعه لیلان، با صدور بیانیه های جداگانه ای، اهانت به ساحت پیامبراکرم(ص) را محکوم کردند.

متن بیانیه حوزه علمیه، امام جمعه و اساتید بناب:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

خَتَمَ اللَّهُ عَلَیٰ قُلُوبِهِمْ وَعَلَیٰ سَمْعِهِمْ ۖ وَعَلَیٰ أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ (بقره - ۷)

گسترش اسلام در جهان و منطق محکم آن، استکبار و صهیونیست را که توان مقابله با آموزه های اصیل و اخلاقی و انسانی آن را ندارند بر آن وا داشته است تا دستاویز کاریکاتورها و اهانت ها شوند تا به وسیله امپراطوری رسانه ای چهره ای چرکین از اسلام را به مردمان خود ارائه دهند . شاید از این طریق مانع گسترش آموزه های اسلام شوند. اما زهی خیال باطل.

اسلام واقعی بیش از پیش مرزها را درنوردیده و در قلوب مسلمین و آزادی خواهان جهان جای باز کرده است و بیشتر نیز خواهد شد.

توهین به پیامبر گرامی اسلام که سابقا در اصحاب رسانه وابسته به صهیونیزم در چرخه بود، این بار رخ از چهره واقعی حامیان این جراید برداشت و در قالب اصحاب قدرت دست نشانده استکبار نمایان شد تا پروژه اسلام ستیزی خود را کامل کنند

رئیس جمهور بی خرد فرانسه که مدعی آزادی بیان در قلمرو حکومت خویش می باشد به خود و جراید با شعار آزادی بیان اجازه می دهد تا به پیشوای قریب به ۲ میلیارد مسلمان اهانت کنند، اما به شهروندان خود که قصد تحقیق علمی در مورد واقعه هولوکاست را داشته باشند محبوس و محکوم می کند. امروزه مدعیان آزادی و مدنیت خود در کوچکترین مفاهیم آن دچار تزلزل بوده اند و این شعار ها را فقط دستاویزی برای اسلام ستیزی و امثال آن قرار داده اند.

اینجانبان امام جمعه، مدیریت حوزه علمیه بناب، اساتید، طلاب و فضلای این حوزه ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع رئیس جمهور فرانسه از جوامع و دولت های اسلامی، رهبران دینی و تمام آزادی خواهان خواستاریم در قبال چنین بی احترامی ها و اهانت ها به مقدسات ادیان سکوت نکنند چرا که شروع این اهانت ها در آینده ای نزدیک دامن گیر سایر ادیان نیز خواهد شد.

والسلام علی من اتبع الهدی

عبدالمجید باقری بنابی - مدیر حوزه های علمیه ولی عصر (عج) بناب

مصطفی باقری بنابی - امام جمعه بناب
اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه بناب
۷ آبان ۱۳۹۹

متن بیانیه امام جمعه لیلان:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

« یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(صف-۸)


ترور چهره زیبای اسلام پیوسته اهداف دشمنان اسلام بوده و هست که هرروز به‌گونه‌ای پدیدار می‌شود. در همین راستا سخنان موهن و نژادپرستانه رئیس جمهور منفور فرانسه بیش از هر چیز عناد و کینه‌ورزی دنیای غرب با مسلمانان را نشان داد.

شکی نیست این‌گونه حرکت های پلید و دور از انسانیت و عقلانیت در عصر جاهلیت مدرن برای تخریب چهره نورانی آخرین فرستاده خدا، نشان دهنده زبونی دشمنان اسلام و قرآن ،در برابر عقلانیت دین مبین اسلام بوده و طبق استناد به آیه ۸ سوره مبارکه صف، امت رشید و غیور اسلام  این حرکت پلید و شیطانی را محکوم می کند.

علی غفاری 

امام جمعه شهرستان لیلان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha