پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست یزد

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: برای پیشگیری از بیماری به واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برای درمان نیز به دارو نیاز است، ولی مردم برای مقابله با کرونا نیاز به انگیزه و روحیه دارند و معنویت، استغفار و توسل، انگیزه مقابله با کرونا را در آنها تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای «ستاد استغاثه» با بیان اینکه هم پیشگیری و هم درمان در زمینه کرونا بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: برای پیشگیری به واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برای درمان نیز به دارو نیاز است.

وی با بیان اینکه در کشور ما تلاش‌های جدی برای مقابله با این بیماری انجام شده است، افزود: دنیا در حال تلاش برای اکتشافات علمی در این زمینه است و همه کشورها تلاش می کنند در این زمینه از یکدیگر پیشی بگیرند و در کشور ما نیز تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری در دست انجام است.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری نیز در کشور ما برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شد، عنوان کرد: ستاد ملی و استانی کرونا برای تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌هایی تشکیل شد و محدودیت‌هایی برای حفظ سلامت مردم در نظر گرفته شد.

امام جمعه یزد یادآور شد: گرچه نیاز بود محدودیت‌هایی در اماکن عمومی انجام شود اما خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌ها و مراعات مردم، مساجد اوقات نماز با ظرفیت محدودی که دارد برای عبادت مردم با مراعات باز است.

وی با تأکید بر اینکه در این شرایط مردم نیاز به معنویت دارند و نزدیکی به خداوند متعال در دل آنها امید ایجاد می کند، گفت: ما هر چه داریم از خدا داریم و اگر گاهی غافل می شویم، خداوند به نحوی به دنبال متوجه کردن بندگان خویش است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه در این شرایط مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به امید و انگیزه برای مقابله با کرونا دارند، تصریح کرد: استغفار، معنویت و توسل به خدای متعال امید و انگیزه را در جامعه تقویت می کند.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: استغفار باید همگانی باشد و هرکس روزی ۷۰ بار استغفار کند تا دریچه رحمت الهی را به روی خود باز کند و با دوری از گناهان و اجتناب از نافرمانی خدا و تلاش برای تکرار نشدن گناهان، بیش از گذشته متوجه خدا باشیم و بدانیم که خداوند متعال ناظر بر همه اعمال ماست.

امام جمعه یزد، بازگشت به سمت خدا و تحول ایجاد کردن در جامعه را در شرایط فعلی ضروری دانست و افزود: باید تحول عمومی ایجاد کنیم و لازمه این تحول، زمینه سازی توسط روحانیت است.

وی بر لزوم نشر استغفار در جامعه تأکید کرد و گفت: همین که انسان ولو زبانی هم استغفار کند، در قلب انسان اثر می گذارد و انسان را متحول و متوجه خدا می کند و اگر بتوانیم استغفار را به نحوی در جامعه نهادینه کنیم و همه را متوجه خدا کنیم، دعاها مستجاب و بلاها دفع می شود.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: این اقدام خوبی است که باب معنویت و دریچه ارتباط مردم با خدا را در جامعه باز کنیم زیرا ارتباط با خدا امیدآفرین است.

در این جلسه، حجت الاسلام حرزاده، رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد و جمعی از کارشناسان و روحانیون استان به بیان دیدگاه‌های خود در مورد ضرورت ترویج و نشر استغفار و تولید محتوا در این زمینه برای نشر در جامعه و فضای مجازی پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha