سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اول نظام است و در این زمینه باید تابع دستگاه بهداشت کشور باشیم، گفت: اتخاذ تصمیمات قاطع حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری، اتحاد و انسجام درونی همه دستگاه‌ها در کنار توجه به اهمیت دعا و توسل در دفع بلا از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران استان قم که به منظور پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون مسائل بهداشتی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، با تبریک ایام و مناسبت‌های ماه ربیع الاول اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم وعده داده که روزی در این زمین و در همین دنیا روزهای خوش و نوید بخشی را برای بندگان صالح خود بر قرار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام رحمة للعالمین برای همه انسان‌ها اعم از مسلمانان و کفار است، گفت: برخی این رحمت بودن پیامبر صلوات الله علیه را قدر می‌دانند و برخی هم از راه انکار و ظلم وارد می‌شوند و فساد و جسارت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به این که در صدر اسلام هم مفسدین با القاب کذاب و ساحر به پیامبر جسارت می‌کردند، افزود: در زمان ما هم این رفتارهااز برخی افراد دیده می‌شود و باید بدانند که روزی عباد صالح خدا به رهبری امام زمان عجل الله تعالی فرجه بر این زمین حاکم خواهند شد و نظام واحد الهی برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری بر بسیج همگانی برای رفع مشکلات جامعه از جمله بیماری کرونا است، افزود: اتخاذ تصمیمات قاطع حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری، اتحاد و انسجام درونی همه دستگاه‌ها از نکاتی است که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مسئولان باید درایت و انصاف داشته باشند و نه حرمت اشخاص مانع بیان برخی قصورها شود و نه بیان اشکالات و نقائص باعث هتک حرمت اشخاص شود، افزود: امروز سلامت مردم اولویت اول نظام است و اگر با برخی از مشاغل برخورد می‌شود به خاطر این است که سلامت مردم در اولویت است.

وی با بیان اینکه دستگاه بهداشت کشور محدودیت‌ها را تعیین می‌کنند، و باید تابع آن بود، اظهار کرد: محله محوری، استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج همگانی از اقداماتی است که باید انجام شود و بسته های حمایتی دولت و خیران برای اقشار ضعیف در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به اهمیت معجزه وار دعا، توسل و استغفار برای رفع بلا اظهار کرد: همه تلاش‌های ما در مبارزه با کرونا در حکم ابزار است و آنچه به این ابزار روح می بخشد دعا است که باید توجه مردم را به آن جلب کرد.

وی با بیان اینکه باید مساجد محور اصلی فعالیت‌ها باشد، تصریح کرد: مساجد محلی است که مردم به آن انس دارند و باید در تمام امور معنوی و مادی خود مساجد را مد نظر داشته باشند بنابراین تذکر های بهداشتی باید به گونه ای در مساجد به مردم داده شود که مردم از مساجد روگردان نشوند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و وسیما یک شیوه واحدی را برای کار تبلیغی آماده کنند، گفت: باید کمک‌ها را با محوریت مساجد به واجدین شرایط برسانند و در رعایت مسائل بهداشتی هم باید جوری به مردم تذکر دهند که دستور العمل های بهداشتی را از خانه ها رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha