جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ولایت‌مداران حق‌گو و دلسوزان اسلام هیچ گاه فریب دنیا را نمی‌خورند، همانطور که مولایشان امیرالمؤمنین(ع) ضمن آنکه دنیا را آباد می‌کرد، نخلستان ایجاد می‌کرد و گرسنگان را با زحمات کشاورزی خودش سیر می‌کرد، رغبتی به دنیا نداشت و دنیا را سه طلاقه کرد تا دنیا نتواند به او مراجعه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم هفتمین روز درگذشت حاج صفت‌الله صالحی از فعالان عرصه سیاست و فرهنگ استان قزوین که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: فقدان عزیز گرامی، برادری مؤمن، مجاهد، اهل قلم، انقلابی و ولایت‌مدار حاج صفت‌الله صالحی را خدمت همه مؤمنین، دوستان و علاقه‌مندان این عزیز گرامی، به ویژه خانواده این عزیز گرانقدر تسلیت عرض می‌کنم.
 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال می‌فرماید هر موجودی، نه فقط انسان، مرگ را می‌چشد و از زمانی که خودش را پیدا می‌کند و این عالم را می‌شناسد و به وظایفش پی می‌برد، در معرض آزمایش و امتحان است.
 

وی ادامه داد: انسان هم با خوبی‌ها و هم با بدی‌ها امتحان می‌شود، فقر و ثروت برای او امتحان است، سلامتی و بیماری امتحان است و در هر وضعیتی که در این جهان قرار می‌گیرد، صحنه امتحان است. خداوند فرموده پس از آنکه این امتحان را پشت سر گذاشتید، به سوی ما باز می‌گردید.
 

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: فقدان عزیزی را احساس می‌کنیم که امتحانات زیادی را دید و پشت سر گذاشت. در دوران پیروزی انقلاب این عزیز گرامی جوانی پرشور و انقلابی بودند و چشم انتظار حضور قلب انقلاب امام رضوان‌الله بودند.
 

 وی  اظهار کرد: مرحوم صفت‌الله صالحی با تظاهرات و پخش اعلامیه و روشن‌گری در اذهان اطرافیان تلاش می‌کردند در این امتحان سربلند باشند و این سربلندی را بدست آوردند و نمره قبولی را برای امتحان اخذ کردند.
 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ایشان همراهی و دفاع همه جانبه از انقلاب داشتند و دیگران را نیز به یاری انقلاب دعوت می‌کرد. ایشان در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مقابله با افکار الحادی و اهل نفاق با بیان، قلم و فعالیت ساکت ننشست و سرباز فعال این میدان بود.
 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: مرحوم صفت‌الله صالحی در دفاع مقدس نیز حضور فعالی داشت و تا اندازه‌ای که مقدور بود، در جبهه‌ها حضور داشت و در فعالیت‌های فتنه‌ستیزی در طول انقلاب، حضور جدی داشت و هر فتنه‌ای علیه انقلاب ایجاد شد همواره قلم به دست و با بیان شیوا در مواجهه با فتنه‌ها حضور داشت و پیوسته نمره‌های قابل قبول دریافت کرد.
 

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  اباعبدالله الحسین(ع) فرموده‌اند اگر دین و ایمان مردم اصل نباشد، برده دنیا می‌شوند، یعنی تمام زندگی‌شان را برای دنیا و افزودن ثروت و رفاه بیشتر تلف می کنند و امام حسین(ع) فرمودند آنها عبد دنیا هستند به جای آنکه عبادالله باشند.
 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ولایت‌مداران حق‌گو و دلسوزان اسلام هیچ گاه فریب دنیا را نمی‌خورند، همانطور که مولایشان امیرالمؤمنین(ع) ضمن آنکه دنیا را آباد می‌کرد، نخلستان ایجاد می‌کرد و گرسنگان را با زحمات کشاورزی خودش سیر می‌کرد، رغبتی به دنیا نداشت و دنیا را سه طلاقه کرد تا دنیا نتواند به او مراجعه کند. مرحوم صفت الله صالحی چنین سیره‌ای را در پیش گرفته بود و برای دین خود می‌کوشید، قلم می‌زد و تلاش می‌کرد.
 

 وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر مؤمنِ پای کار دین که نمره قبولی در امتحان و آزمایش به دست می‌آورد، ولایت‌مداری است و اینکه انسان هر کجا بداند ولی او خداست و این را سرلوحه کار خود کند و ولایت رسول خدا و اولیاء الهی، امیرالمؤمنین(ع)، فرزندانش و ولی فقیه در عصر غیبت را بپذیرد.
 

 امام جمعه قزوین تأکید کرد: مرحوم صفت‌الله صالحی انقلابی بود، انقلابی زندگی کرد و تا آخرین نفس همراه با انقلاب بود، قلم زد، بیان کرد و فتنه‌ها را خاموش کرد و با انقلابیون همراه بود و راه و مسیر را به کسانی که در سر دوراهی حیرت و سرگردانی بودند نشان داد و از خدای متعال می‌خواهیم این عزیز گرامی را با اولیاء، شهدا و اهل بیت(ع) محشور گرداند.
انتهای پیام /

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha