پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قالیباف

حوزه/ رئیس قوه مقننه گفت: اگر دست دشمنان و بدخواهان جهان از سر ملت های مسلمان کوتاه شود خواهید دید که بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،در تهران، ‌ محمدباقر قالیباف در آیین افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت ویبنیار در حال برگزاری است، ‌اظهارکرد: علما، ‌ بزرگان و شخصیت های اثرگذار بین المللی بیایید برای قبله اول مسلمانان و قدس شریف و آزاد سازی فلسطین از همه ظرفیت ها اسفتاده کرده و نقش خود را نسبت به عادی سازی روابط برخی دول با رژیم صهیونیستی ایفا کنید.

وی افزود: هفته وحدت به ابتکار امام امت و رهبر معظم انقلاب نماد همیشگی اخوت اسلامی به عنوان یکی از اصول اساسی اسلام به شمار می رود که می بایست با تمسک به سیره نبی مکرم اسلام و قرآن کریم به عنوان مایه وحدت در همه ادوار اسلامی و این عامل نوید بخش برای نجات بشریت اهتمام جدی داشت.

قالیباف با اشاره به رسالت تحول خواه پیامبراکرم(ص) گفت: رسالت پیامبر (ص) منشا تحولات از عصر جاهلیت به نور و روشنایی است و قرآن کریم به عنوان معجزه جاودان پیامبر(ص) مصداق دیگری از کتب آسمانی همچون تورات انجیل و زبور عامل وحدت آفرین است که همه بشریت را توجه به وحدت و پرهیز از چند دستگی دعوت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز برخی گروه ها و افراد به جهت دوری از فهم و درک درست از دین اسلام به پیامبراکرم(ص) و قرآن کریم بی احترامی می کنند و نمی دانند با این برخوردها فهم نادرست خود را از دین می رسانند و مطلع نیستند که بی احترامی به پیامبر اسلام، بی احترامی به همه پیامبران و ادیان الهی است.

وی با بیان اینکه امت اسلام دارای مشترکات زیادی است، افزود: باور دارم مشترکات امت اسلام آنقدر زیاد است که بهانه ای برای اختلاف وجود ندارد. قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین یکی از مولفه های اصلی و مهم وحدت بخش میان جهان اسلام است که باید علما و بزرگان دین اسلام نسبت به آزاد سازی قدس شریف و آرمان های فلسطین اقدامات عاجلی داشته باشند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha