پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی

حوزه/ در جریان نشر ویروس کرونا حوزه و طلاب، زحمات زیادی کشیده و به صورت جهادی برای کمک به مردم، نظام و انقلاب وارد عمل شدند، گفت: متأسفانه در این مسئله مهم، تبلیغی از سوی مجموعه نظام نشده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار سردار جلالی، رئیس پدافند غیر عامل کشور که در بیت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد، گفت: غالب مسئولین حوزه معتقدند که کرونا را باید از طریق مسائل علمی و معنوی حل و فصل کرد و برای رفع آن نیازمند راهکار علمی و معنوی می باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که صدا و سیما نیز می تواند نقش مهمی در ترویج مباحث معنوی و دینی برای رفع کرونا و کنترل آن در جامعه داشته باشد، اظهار داشت: رهبر انقلاب بر اهمیت همین مسئله از سوی رسانه ملی تأکید دارند .

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: صدا و سیما می تواند عامل بسیار مهمی برای تشویق و تربیت مردم به سمت معنویت و تحکیم اعتقادات و توجه بیش از پیش مردم به بحث دعا و توسل  برای رفع بیماری این ویروس منحوس باشد و حوزه هم به این مسئله تأکید دارد.

وی با بیان این که مجموع دین، پدافندی است و مسئله پیشگیری در همه ابعاد سلامت جسمی، روانی، دینی و ... در آن مطرح شده است، افزود: دین برای همه مسائل دستوراتی دارد و کافی است به این مسائل توجه و عمل شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که در جریان نشر ویروس کرونا حوزه علمیه و طلاب و روحانیون زحمات زیادی کشیده و به صورت جهادی برای کمک به مردم، نظام و انقلاب وارد عمل شدند، گفت: اما متأسفانه این مسئله مهم و حضور جهادی طلاب و روحانیون در بحث کرونا و کمک کردن آنها به مردم مورد توجه قرار نگرفته و تبلیغی از آن  از سوی مجموعه نظام نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که کرونا تجربه بسیار خوبی برای کشور در بحث توجه به معنویت بوده، عنوان کرد: باید به جایی برسیم که در بیمارستانها در کنار توجه به بحث موازین بهداشتی، به معنویت و دعا و توسل به اهل بیت(ع) هم توجه ویژه ای شود.

وی بیان داشت: پدافند غیر عامل می تواند بین دعا، توسل و معنویت و طب رابطه خوبی ایجاد کند. در بیمارستانها در کنار کادر درمانی و بهداشتی و اطباء، کادر معنوی قوی هم قرار گیرد.

 آیت الله فاضل لنکرانی با توجه به اهمیت هوش مصنوعی و استفاده ابزاری دشمنان از این مسئله برای اهداف و برنامه های خود گفت: جای این بحث در حوزه خالی است، باید به جایی برسیم که "فقه پدافند غیر عامل " در حوزه ایجاد شود تا از هر لحاظ بتوانیم در این نوع مسائل جدید و حساس اثرگذار باشیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha