پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ستاد استانی کرونا

حوزه/ امام جمعه یاسوج در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: مشکل ما عمده تجمعاتی است که شکل می‌گیرد و بعضا در این اجتماعات به هیچ وجه رعایت فاصله اجتماعی نمی‌شود، لذا نیروی انتظامی بدون ملاحظه با متخلفین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج حجت الاسلام و المسلمین  سید نصیر حسینی ظهر پنجشنبه (۸ آبان) در نشست  استانی ستاد مدیریت کرونای کهگیلویه و بویراحمد، به دستورات مقام معظم رهبری خطاب به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: مشکل ما عمده تجمعاتی است که شکل می‌گیرد و بعضا در این اجتماعات به هیچ وجه رعایت فاصله اجتماعی نمی‌شود، لذا نیروی انتظامی بدون ملاحظه با متخلفین برخورد کند، زیرا دیگر جای موعظه و پند گذشته و به اندازه لازم منابر و خطبه‌ها و صدا و سیما نصیحت کرده‌اند و تذکر لسانی داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که قرارگاه مبارزه با کرونا در شهرستان‌ها تشکیل شود، افزود: بسیج و سپاه و ائمه جمعه و داوطلبان مردمی همه با محوریت و مدیریت بهداشت و درمان سازماندهی شوند.

وی ادامه داد: در برقراری نظم و انضباط بسیج به کمک نیروی انتظامی بشتابد و گروه های جهادی و نیروهای تبلیغی و جبهه فرهنگی هم با محوریت مسجد و محله‌محور اقدامات لازم را انجام دهند.

حسینی با تاکید بر این که  مردم در خانه بمانند، گفت: نیروهای مردمی و بسیجی برای کمک به خرید روزانه مردم اقدام کنند.

امام جمعه یاسوج در خصوص نحوه توزیع بسته‌های حمایتی نیز اظهار کرد: آسیب شناسی لازم صورت گیرد، چرا که گاهی اوقات در خصوص توزیع بسته های معیشتی اعتراضاتی وجود دارد.

وی به ضرورت توجه بیشتر به بحث آموزش تاکید کرد و گفت: در بسته‌های حمایتی، جزوات آموزشی مقابله با کرونا و کتاب‌های ادعیه قرار داده شود، چرا که یکی از مهم‌ترین راه‌های رفع و دفع بلا توسل به پیامبر(ع) و ائمه(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه دستگاه‌ها شبکه بهداشت و درمان را یاری کنند و قدردان کادر درمان و مدافعان سلامت باشند.

حسینی در پایان یادآور شد: دفن اموات بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شود تا با رعایت مسائل شرعی و دستورات بهداشتی اموات کرونایی را دفن کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha