جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمایت احمقانه رئیس جمهور فرانسه از هتاکی به پیامبر اکرم(ص)

حوزه / تعدادی از ائمه جمعه استان همدان توهین رئیس جمهور فرانسه را ناشی از ترس آنها از گسترش دین اسلام و جلوگیری از این موضوع دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در روزهای اخیر حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از چاپ و انتشار کاریکاتورهای موهن و ضد اسلامی در نشریات فرانسوی و اظهارات او در افراطی خواندن مسلمانان موجی از خشم را در کشورهای اسلامی به راه انداخته است.

از این رو با تعدادی از ائمه جمعه استان همدان هم‌کلام شدیم تا چرایی این اقدامات توهین آمیز را بررسی کنیم و در قبال آن وظیفه مسلمانان تبیین شود.

بی احترامی به پیامبر در مراسم دفن یکی از افراد مشهور در داخل کشور


حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه کبودراهنگ با اشاره به اینکه اقدام رئیس جمهور و دولت فرانسه نشان دهنده خصلت این افراد است، اظهار داشت: مسلمانان از این هتاکی دشمنان به هیچ وجه متعجب نیستند، چرا که این کار جزو خصوصیات اخلاقی آنها است و اگر غیر از این باشد باید تعجب کنیم.

وی افزود: این افراد همچون حیواناتی که بویی از انسانیت نبرده‌اند و رفتارهای آنان جز خوی حیوانی آنها است، بویی از انسانیت نبرده‌اند، چرا که نمی دانند پیامبر گرامی اسلام تنها مربوط به ایران نیست بلکه متعلق به تمام مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان است و از طرف خداوند مبعوث شده‌اند و لذا باید به ایشان احترام بگذارند.

امام جمعه کبودراهنگ با بیان اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال دشمنان اسلام، بازهم دشمنی خود با پیامبر و دین اسلام را اعلام کرده‌اند، مطرح کرد: برخی کشورهای به ظاهر مسلمان با کوبیدن بر طبل سازش با اسرائیل، به دنبال آن هستند که به اعتراضات برخی کشورهای مدافع اسلام ناب محمدی خدشه وارد کنند اما باید بدانند که به این هدف خود نخواهند رسید.

وی با گلایه از بی احترامی به پیامبر گرامی اسلام در مراسم دفن یکی از افراد شناخته شده در کشور، ابراز داشت: زمانی که در داخل کشور در مراسم خاکسپاری و بعد از شنیدن نام مبارک پیامبر(ص) به جای فرستادن صلوات، عده‌ای سوت و کف می‌زنند، این جسارت به کشورهایی همچون فرانسه داده می‌شود که آنها نیز به مقدسات ما توهین کنند.

حجت الاسلام باقری با تاکید بر اینکه دشمنان از این اقدام موهن خود پشیمان خواهند شد، گفت: جامعه اسلامی این توهین‌ها را قبول نخواهد کرد و دشمن باید بداند که این صبر و سکوت تا جایی ادامه خواهد داشت و در نهایت این جسارت‌ها، موجب پشیمانی آنها خواهد شد.

دشمنان از به وجود آمدن یک ایران دیگر در قلب اروپا واهمه دارند

حجت الاسلام مهدی عالمی، امام جمعه مهاجران نیز با بیان اینکه توهین دولتمردان کشورهای غربی به مقدسات دین اسلام ناشی از خباثت، کینه توزی و ناتوانی آنها است، گفت: این یک حقیقت غیر قابل انکار است که دشمن قادر به دیدن عظمت و بزرگی اسلام نیست و لذا دست به این فعالیت‌ها می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام ناب محمدی روز به روز بیشتر از پیش در جهان در حال شناخته شدن است، عنوان کرد: با وجود تمام دشمنی‌هایی که دشمنان نسبت به اسلام دارند اما استقبال عمومی دلهای روشن ضمیر سراسر عالم نسبت به دین اسلام افزایش پیدا کرده و افراد بسیاری به دین اسلام در حال گرویدن هستند.

حجت الاسلام عالمی هدف دشمنان از توهین به مقدسات دین اسلام را، اختلاف افکنی در بین مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: این حرکات ریشه در افکار صهیونیستی و اسراییلی دارد و دشمن به دنبال آن است تا با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان، کینه خود از اسلام را به نحوی خالی کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اسلام دین حق و حقیقت و دین مظلومان است، دشمنان اسلام به دنبال ترویج اسلام ستیزی در غرب و در بین مردم خود هستند، چرا که از به وجود آمدن یک ایران دیگر در قلب اروپا و آمریکا که حامی مسلمانان و منادی اسلام باشد، واهمه دارند.

امام جمعه مهاجران با محکوم کردن این اقدام موهن، مطرح کرد: مسلمانان در برابر توهین به حضرت محمد(ص) به عنوان پرچم دار دین مبین اسلام ساکت نخواهند ماند و دشمنان باید بدانند همان طور که خداوند وعده داده است که اگر دشمنان بخواهند نور خدا را خاموش کنند، پروردگار نور خود را در جهان گسترده خواهد کرد؛ روزی نام محمد(ص) و دین اسلام در سراسر جهان طنین انداز خواهد شد.  

رفتار دوگانه رئیس جمهور فرانسه در قبال آزادی بیان

حجت الاسلام افتخاری، امام جمعه صالح آباد هم با محکوم کردن حمایت رئیس جمهوری فرانسه از توهین به پیامبر گرامی اسلام به بهانه آزادی بیان، اظهار داشت: این حمایت و تاکید رئیس جمهور فرانسه از آزادی بیان در حالی رخ داده که در این کشور کسی حق صحبت کردن از هولوکاست و صهیونیسم  را ندارد.

وی با بیان اینکه در برابر اقدامات دشمنان، دو تحلیل را می‌توان ارائه داد، گفت: یک تحلیل این است که دشمن به دنبال آن است که با توهین به پیامبر اسلام، صلح اعراب و اسراییل را به حاشیه بکشاند و یک تحلیل نیز مقابله و ترس دولت‌های اروپایی از گسترش اسلام در قلب اروپا است.

امام جمعه صالح آباد افزود: دشمن سعی دارد با نشان دادن یک چهره زشت از اسلام از رشد و گسترش آن در کشورهای خود جلوگیری کند، در حالی که این خیالی خام از طرف آنها است و حتی باید گفت که با این توهین‌ها و کینه توزی‌ها اقبال بیشتری نسبت به دین اسلام نیز ایجاد شده است.

وی هوشیاری مسلمانان در قبال اقدامات دشمن را لازمه امروز جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: تحریم کالاهای فرانسوی توسط مسلمانان اقدام به جایی بود که قطعا در آینده نزدیک اثر گذار خواهد بود و می‌تواند درس عبرتی برای سایر کشورها و دشمنان اسلام باشد.

«واعتصموا بحبل الله» نقشه راه مسلمان است

حجت الاسلام علی اکبر منصوری، امام جمعه رزن نیز اقدامات دشمن در توهین به دین اسلام و پیامبر اسلام را برگرفته از شکست دشمنان در مقابل این دین مقدس برشمرد و گفت: دشمن در اتاق فکر خود تمام تلاشش را برای مقابله با گسترش دین اسلام قرار داده است.

وی افزود: توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام و ایجاد سازش و صلح برخی کشورهای عربی منطقه با اسراییل از جمله نقشه‌ها و اقدامات این اتاق فکرها است با اجرایی کردن آنها به دنبال آن هستند تا در مقابل جهانی شدن دین اسلام و نام حضرت محمد(ص) ایستادگی کنند.

حجت الاسلام منصوری دشمنان اسلام را به مرور تاریخ دعوت و خاطر نشان کرد: امروز تاریخ در حال تکرار است و لذا خوب است تا دشمنان اسلام سرگذشت و عاقبت دشمنانی که در برابر پیامبر گرامی اسلام ایستادند را مطالعه کنند و ببینند که چگونه شکست خوردند.

وی با بیان اینکه همانگونه که نقشه عادی سازی روابط با اسرائیل شکست خورد، نقشه توهین به پیامبر نیز شکست خواهد خورد، عنوان کرد: در شرایط فعلی مسلمانان سراسر عالم باید به تبعیت از آیه واعتصموا بحبل الله اتحاد خود را در برابر دشمنان کنند و با این اتحاد زمینه ساز شکست دشمنان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha