سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت

حوزه/ نخستین کنفرانس یک روزه مجازی بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) در دوره معاصر با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دبیرعلمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) در دوره معاصر با بیان اینکه اهل بیت(ع) یکی از مهمترین مسائل بشری است گفت: این مساله یک موضوع بین المللی است به دین و مسلک خاصی هم تعلق ندارد حتی دهریون هم به مسائل اهل بیت توجه داشته اند.

حجت الاسلام رمضان محمدی با بیان اینکه متاسفانه در مطالعات حوزه اهل بیت دقت و توجه لازم صورت نگرفته است گفت: آسیب هایی در مطالعات خاورشناسان و برادران اهل تسنن وجود دارد که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

انتقاد از دوباره کاری در سیره اهل بیت(ع)
وی با تاکید براینکه هدف از برگزاری چنین همایش هایی تدوین کامل سیره اهل بیت است گفت: در این زمینه باید پژوهشگران و دانشجویان به مسائل اهل بیت ورود جدی پیدا کنند و زندگی حضرات معصومین را به صورت دقیق مورد مطالعه قرار دهند.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت در دوره معاصر با اشاره به اجحاف هایی که در خصوص سیر و زندگانی ائمه اطهار(ع) گفت: متاسفانه دوباره کاری و رونویسی یکی از آسیب هایی جدی در مطالعات اهل بیت(ع)است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید براینکه برگزاری همایش یک کار مقدماتی برای اصلاح و بازنگری در سیره زندگی اهل بیت است گفت: در این کنفرانس بین المللی بیش از ۱۰ مرکز داخلی و ۲۰ مرکز علمی و پژوهشی خارجی از کشورهایی مانند انگلستان، الجزایر، کانادا و عراق حضور دارند.

خاطرنشان می شود:‌ کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت(ع) با حضور وبیناری بیش از ۴۰ صاحب مقاله و سخنران در قالب ۶ پنل تخصصی که با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و آستان قدس رضوی امروز پنج شنبه ۸ آبان آغاز شد؛ علاقه مندان جهت دریافت لینک ورودی به نشست های می توانند به سایت: http://rihu.ac.ir/fa مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha