پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین اهانت به رسول مهربانی توسط دشمنان اسلام را به شدت محکوم و خواستار غذرخواهی توهین کنندگان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز با حضور در برنامه معارفی «تا آسمان» سیمای مرکز قزوین ضمن تبریک ایام ربیع الاول و آغاز هفته وحدت، با محکومیت اهانت به رسول مهربانی از سوی رئیس جمهور فرانسه، گفت: عاملان این توهین زشت و سخیف به پیغمبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) پشیمان خواهند شد و باید مسببین  این جنایت بزرگ از مسلمانان دنیا عذرخواهی نمایند.

وی اظهار کرد: اگر همه مسلمانان دنیا یکپارچه و یکصدا علیه توهین کنندگان، موضع گیری قاطعانه ای داشته باشند، قطعا عوامل این اهانت دیگر به حرکت ذلت بار خود  ادامه نخواهند داد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت وحدت مسلمان اشاره و بیان کرد: لازمه حفظ اسلام وحدت بین مسلمانان است، چرا که دشمنان همواره  از اختلاف و تفرقه امت اسلامی حداکثر بهره را برده اند.

وی ادامه داد: بی شک وحدت و همدلی از اصولی ترین آموزه های قرآن مجید است و گواه این مدعا بسیاری از آیات قرآنی در رابطه با اتحاد و وحدت بین مسلمانان و دوری از تفرقه و پراکندگی است که خدای متعال تفرقه و اختلاف را نهی و آن را مطرود می داند.

مدیرحوزه علمیه قزوین تصرح کرد: در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» یعنی همگی به ریسمان خدا که همان قرآن و اهل بیت علیهم السلام است، چنگ بزنید و پراکنده نشوید؛ خدای متعال تمام افراد جامعه اسلامی را به این وسیله به وحدت دعوت می کند.

وی ادامه داد: با حفظ وحدت می توان ضمن خنثی سازی توطئه های دشمنان، در راستای تبلیغ ارزش های دین مقدس اسلام نیز گام برداشت و بر گرایش ملت های غیر مسلمان به سمت اسلام افزود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: با توجه به شرایط دنیای اسلام هرچه همدلی، وحدت و هم افزایی ملت های مسلمان بیشتر شود، زمینه بالندگی، رشد فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی را فراهم تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: امروز انسجام و یکپارچگی مسلمانان از ضروری ترین نیازهای جهان اسلام به شما ر می آید و حیات امت اسلامی به این امر مهم بستگی دارد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha