پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هتک حرمت پیامبر اسلام(ص)

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با صدور پیامی گستاخی رئیس جمهور فرانسه در اهانت به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه،  مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز با صدور پیامی اهانت امانوئل مکرون به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام توسط رئیس جمهور فرانسه که دشمنی دیرینه‌ای با اسلام و مسلمانان دارند، توخالی بودن شعار آزادی بیان در این کشور را بیش از گذشته آشکار کرد، در کشوری که شک و تردید در مورد هلوکاست مورد بازخواست قرار می‌گیرد اما توهین به مقدسات ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان آزاد باشد! نمی‌توان آزادی بیان را باور کرد.

این حرکات برنامه‌های از پیش طراحی شده استکبار جهانی برای به حاشیه بردن، سازش برخی مرتجعین عرب با رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی است که با این توهین‌ها می‌خواهند حاشیه‌ای امن برای اسرائیل در خاورمیانه درست کنند و این را یقینا بدانند که موجودیت این رژیم جعلی در خطر است و با این کارهای دور از منطق و خلاف عقل نخواهند توانست موقعیت اسرائیل را تقویت کنند.

توهین به پیامبر از سوی سران کشورهای غربی که دم از منطق و استدلال و تمدن می‌زنند نشانگر دست خالی بودن آن‌ها از منطق در مقابل منطق الهی و عقلانی اسلام دارد و این اهانت‌ها به دلیل گسترش اسلام عدالت محور و مدافع مظلوم در اروپا خصوصا در کشور فرانسه است و این اقدام رئیس جمهور بی‌خرد فرانسه نه تنها نمی‌تواند جلوی آن را بگیرید بلکه ملت‌های اروپا را برای تحقیق درباره اسلام و گرویدن به این دین الهی علاقه‌مند خواهد کرد.

ملت‌های مسلمان دنیا با هوشیاری این توطئه‌ها را رصد می‌کنند و ضمن محکومیت این اقدامات، جواب قاطع و داندان شکنی را به سران فرانسه خواهند داد و قطعا دولت مکرون از این اقدام خود پشیمان خواهد شد.

باعث تاسف است که سازمان‌های بین‌الملی و نهادهای حقوق بشر که از مردن یک حیوان در برخی کشورهای اسلامی ابراز نگرانی می‌کنند اما در مقابل اهانت به مقدسات ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان سکوت اختیار می‌کنند و رسانه‌های مستکبرین جهان از پوشش این اقدام هتاکانه رئیس جمهور آمریکا خودداری می‌کنند.

حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی ضمن محکوم کردن لایحه ضداسلامی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و حمایت او از اهانت به قرآن و بزرگ‌ترین پیامبر الهی انتظار دارد که فرهیختگان، شخصیت‌ها و مسئولان کشورهای اسلامی و دیگر ادیان آسمانی با اقدام عاجل و قاطع خویش، راه را بر این آتش‌افروزان بسته و زمینه‌های ارتقای وحدت و تعامل سازنده ادیان ابراهیمی را در جهان فراهم نمایند.

بیانیه اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام علی علیه السلام شهرستان سلماس

متن بیانیه به شریح ذیل است:
یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ (صف/ ۸)

بار دیگر زبان های هتّاک و قلم‌های زهرآگین و ضداخلاقی، احساسات و قلوب همه مسلمین و متدینین جهان را جریحه دار و آزرده ساخته و دروغگویی و سقوط مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را نشان داد.

اقدام سخیف و بی ادبانه نشریه فرانسوی (شارلی ابدو) در توهین به ساحت قدسی پیامبر اکرم (ص) و مقدسات مسلمین جهان و نیز اهانت به کتاب مقدس قرآن کریم توسط این نشریه مزدور، فضای نفرت آلودی را ایجاد کرده که وجدان هر انسان آزاده ای را به درد آورده است.

مدرسه علمیه امام علی علیه السلام شهرستان سلماس این اقدام ضدانسانی نشریه شارلی ابدو و سخنان بی منطق رئیس جمهور گستاخ فرانسه را محکوم کرده و ضمن هشدار به آمریکا و اسرائیل و نوکران آنها در منطقه یادآور می شود که ملت انقلابی ایران اسلامی و سایر ملت های مسلمان این گستاخی و دشمنی سران دولت های غربی مخصوصا دولت فرانسه را نسبت به اسلام و مسلمین هرگز فراموش نخواهندکرد.

همچنین به اقتضای وظیفه دینی و انسانی خود جنایت دولت غاصب ارمنستان در ادامه اشغال منطقه قره باغ و جنگ علیه ملت مظلوم آذربایجان را محکوم کرده و آزادی هرچه زودتر قره باغ را از چنگال اشغال گران ارمنستان را از درگاه حضرت حق مسالت داریم.
انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha