جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان خطاب به رئیس جمهور فرانسه بیان کرد: گستاخی و نفرت پراکنی شما در حمایت از اهانت به پیامبر رحمت و تندیس اخلاق و حامل کتاب وحی الهی امر تازه‌ای نیست اما جهان اسلام دیگر نمی‌تواند سیاست نفرت پراکنی غرب و اهانت‌تان را تحمل کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت به حضرت رسول (ص)، خطاب به رئیس جمهور فرانسه آورده است: گستاخی و نفرت پراکنی شما در حمایت از اهانت به پیامبر رحمت و تندیس اخلاق و حامل کتاب وحی الهی، امر تازه‌ای نیست اما جهان اسلام دیگر نمی‌تواند سیاست نفرت پراکنی غرب و اهانت‌تان را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه اهانت به ساحت مقدس آخرین پیام آور وحی، رسول رحمت و اسوه اخلاق حضرت محمد امین (ص) دل وجدان‌های بیدار و انسان های آزاده را جریحه‌دار و پرخون کرد، آن را اهانتی دانست که به نام آزادی و در راستای پروژه اسلام‌هراسی و ارائه چهره غیرواقعی از اسلام رحمانی انجام شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اگر آزادی بر مبنا و محور انسانیت باشد به گستاخی و ستیزه جویی منجر نمی‌شود، آورده است: کسانی که در پی خاموش و یا کم‌سو کردن نور وحی الهی هستند باید بدانند هر زمان که به سمت نفرت پراکنی و ستیزه جویی حرکت کردند، روا نیست نام آن را آزادی بگذارند. اگر شعارتان آزادی است پس چرا مسلمانان، مساجد و فعالیت‌های دینی و اجتماعی‌شاندر فرانسه با محدودیت‌های بی‌شماری روبروست. پس سیاست‌های عمیقاً ضدّ اسلامیِ خود را آزادی بیان تفسیر نکنید و با سلاح تزویر و دورویی در پس آزادی بیان پنهان نشوید. شما چگونه از آزادی، سخن به میان می‌آورید در حالی که صدها سال است که دست‌تان به غارت کشورهای اسلامی و کشتار میلیون‌ها انسان مظلوم الجزائری، آفریقایی و آسیایی آلوده است.

وی تاکید کرده است: گستاخی و نفرت پراکنی شما در حمایت از اهانت به پیامبر رحمت و تندیس اخلاق و حامل کتاب وحی الهی امر تازه‌ای نیست اما جهان اسلام دیگر نمی‌تواند سیاست نفرت پراکنی غرب و اهانت‌تان را تحمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان بیان کرده است: حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه دین مبین اسلام، دین صلح و انسانیت است و حد و مرزی برای گسترش آن نیست، ضمن محکوم کردن اهانت اخیر نسبت به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) در آستانه هفته وحدت از علما، اساتید، روحانیون و طلاب و همه مسلمانان و دینداران جهان می‌خواهد با اقدام قاطع خود با این گستاخی بزرگ برخورد نمایند و نقش تاریخی خویش را در قطع این سیر اهانت ایفا کنند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha