چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا ابراهیمی

حوزه/ مدیر دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان، اعلام کرد: ۱۵ هزار مخاطب به صورت روزانه از ۲هزار و ۵۰۰ کلاس آنلاین در ۱۶۰ مدرسه علمیه این حوزه، استفاده می کنند.

مهندس رضا ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: تهیه و بروز رسانی زیرساخت ها و بسترهای آموزش مجازی در چند سال اخیر به صورت جدی در حوزه علمیه خراسان پیگیری شد و به صورت آنلاین و آفلاین، برخی از کلاس ها، کارگا هها و جلسات در سامانه LMS برگزار می شد، اما با شیوع ویروس کرونا، نیاز به آموزش مجازی تمامی دروس حوزه، زمینه ای برای تقویت این سامانه ها را مهیا کرد.

وی با اشاره به اینکه براساس ارتقای زیرساختی سامانه های آموزش مجازی، پیش بینی ها در سال تحصیلی جدید، استفاده ۱۰ هزار طلبه به صورت همزمان بود، افزود: با توجه به مجازی شدن کامل دروس، بهره مندی ۱۵ هزار مخاطب آنلاین را، به ثبت رسانده ایم که این رقم رو به افزایش است.

ابراهیمی، با بیان اینکه روزانه، ۲هزار و ۵۰۰ کلاس آنلاین در ۱۶۰ شعبه آموزش مجازی سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، برگزار می شود، ادامه داد: ۱۵ هزار مخاطب حوزه علمیه خراسان به صورت همزمان، از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح، از کلاس های آنلاین و برخط این حوزه، استفاده می کنند.

مدیر دفتر فناوری و اطلاعات حوزه علمیه خراسان، به حجم ترافیک مصرفی روزانه نیز اشاره و ابراز کرد: حجم ترافیک و تبادل اطلاعات سامانه‌ی LMS در روز به یک و نیم ترابایت می رسد که این روند رو به افزایش و صعودی است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری ۳هزار و ۸۰۰ کلاس آنلاین در طول هفته، گفت: با توجه به موج سوم کرونا و ابلاغیه جدید ستاد مقابله با کرونای حوزه علمیه خراسان مبنی بر مجازی و غیر حضوری شدن تمامی دروس این حوزه، برگزاری کلاس های آنلاین رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه همکاران دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان به صورت ۲۴ ساعته در حال نگهداری و توسعه زیرساخت های مورد نیاز می باشند، در پایان ابرازکرد: با توجه به شرایط تحریم و برخی کمبودها در حوزه زیرساخت های فناوری، در تلاش هستیم تا با کمترین هزینه، بیشترین بهره وری را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha