چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرانسه

حوزه/ سید عباس شبر الموسوی رئیس بخش آزادی‌های دینی سازمان حقوق بشربحرین گفت: از بزرگترین عوامل جنگ ها در طول تاریخ اهانت به مقدسات و بزرگان است و عامل اصلی جنگ میان آحاد یک جامعه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در ادامه توهین ها و اقدامات احمقانه محور غربی علیه دین مبین اسلام ،قرآن کریم و اهانت اخیر رئیس جمهور فرانسه و حمایت وی از اهانت کنندگان به ساحت مقدس رسول الله(ص) و نامیدن این اقدام به نام آزادی بیان، موج اعتراضات از سراسر جهان اسلام علیه این اقدام هتاکانه را بر انگیخته است.در همین راستا با رئیس بخش آزادی های دینی حقوق بشر بحرین به گفت و گو پرداختیم.

سید عباس شبر الموسوی  رئیس بخش آزادی‌های دینی سازمان حقوق بشربحرین ساکن سوئد در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه پیرامون اهانت اخیر رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس نبی اسلام حضرت محمد(ص) گفت: توهین های پی در پی مدعیان آزادی ، مدرنیت ، مدارا و تسامح و احترام به ادیان از دیدگاه غربی ، شکنندگی این شعارها را در قالب رفتار رهبران سیاسی غرب به درستی نشان می دهد. همچنین نفرت و کینه آنها نسبت به اسلام و بویژه اسلام سیاسی را که در سینه های خود پنهان کردند ، نشان داد.

وی ادامه داد: این سیاسیون متعصب، کارشناسان و دانشمندانی در زمینه جامعه شناسی دارند که می گویند: از بزرگترین عوامل جنگ ها در طول تاریخ اهانت به مقدسات و بزرگان است و عامل اصلی جنگ میان آحاد یک جامعه است.پس دین نبی حضرت محمد صلی الله علیه و آله نمونه و مثال عالی از تمدن اسلامی در حکومت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، افزود:  مکرون رئیس جمهور فرانسه از این آیه مبارک مطلع است" «ولا تسبوا الذین کفروا فیسبوا الله عدوًا بغیر علم»  و (شما مؤمنان) به آنچه مشرکان غیر از خدا می‌خوانند دشنام ندهید تا مبادا آنها از روی ظلم و جهالت خدا را دشنام دهند" این قاعده قرآنی می گوید که اگر به بزرگان آن ها اهانت کنید  ، آنها به بزرگان شما دشنام می دهند  ، زیرا توهین به بزرگان و نمادهای دینی عامل جنگ و اختلاف است.

اظهارات مکرون باعث شعله ور شدن جنگ دینی ر این کشور است

روحانی بحرینی تصریح کرد: بنابراین از این رفتار متوجه می شویم که اظهارات رئیس جمهور فرانسه انگیزه ای در جهت اختلاف و تفرقه در جامعه و تقویت دشمنی و کینه علیه مسلمانان و همچنین تفرقه در یک جامعه یکپارچه موثر است و اگر گروهی از اهانت به پیامبر (ص) حمایت کنند، به مانند آتشی برای تقسیم یک جامعه به دو بخش است؛ بخشی که از این گروه حمایت می کند و بخش دیگر که از مقدسات و نمادهای دینی اش حمایت می کند.و این اقدام باعث جدایی جامعه و شعله ور شدن جنگ دینی و باز شدن درِ اختلافات و درگیری ها می شود که از بزرگترین عوامل برای از بین بردن  قدرت انسجام  یک جامعه است.

رئیس بخش آزادی های دینی سازمان حقوق بشر بحرین گفت:  این اهانت از سوی رئیس جمهور فرانسه احساسات تمام مسلمانان جهان از طایفه ها و نژادها و مذاهب مختلف و احساسات دو میلیارد مسلمان را جریحه دار کرده است که در بین آنان جامعه مسلمان و عربی است که دهها سال است در اروپا و فرانسه زندگی می کنند.

وی گفت:  طبیعتا ما نیز به عنوان کسی که در غرب زندگی می کنیم به رئیس جمهور فرانسه مکرون می گوییم؛ همچنان که رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند" آیا آزادی بیان به معنی دشنام و توهین به شخصیت های بزرگ و جلیل القدر و مقدس است؟ و آیا این رفتار احمقانه، توهین به شعور ملتی که چنین رئیس جمهوری را انتخاب نمودند نیست؟" تعداد مسلمانان در فرانسه حدود ۷/۵میلیون نفر بر آورد شده که معادل ۸.۸% از کل ساکنان این کشور را شامل می شوند.

اسلام ستیزی غربی از فرانسه تا سوئد و بلژیک

وی در خصوص تناقض معنای آزادی در غرب با معنای حقیقی آن گفت: عملکرد آزادی عقاید مسلمانان به معنای استفاده کامل از این آزادی در غرب نیست ، چرا که ممکن است با مفهوم آزادی در اندیشه لیبرال مغایرت داشته باشد. چرا که استفاده از این حق در ظواهر اسلامی مانع وتضادی نسبت به آنچه که از آن به ادغام فرهنگی و اجتماعی نام برده می شود، است و نمونه ای از آن را  به طور آشکار در سوئد  در مورد مخالفت با بلندی مناره های مساجد شاهد هستیم و نمونه دیگر آن را در فرانسه در موضوع ممنوعیت حجاب و در اسپانیا ممنوعیت ساخت مساجد جدید و در بلژیک ممنوعیت حجاب در مدارس که همچنان ادامه دارد، می شود.

آزادی غربی ناقص و ضد تمام فرهنگ ها و تمدن های دیگر است

وی خاطر نشان کرد: این به معنای آن است که این آزادی ناقص و منفعت طلبانه و در عمل و به طور واقعی علیه تمام فرهنگ ها و تمدن های دیگر است و این به معنای تناقض در سیاست پیروی از آزادی عقیده است که اجازه توهین و کینه نسبت به سایر ادیان را می دهد ؛از جمله این اقدامات توهین آمیز سوزاندن قرآن و  اقدامات توهین آمیز دیگر است ، تا موضع رئیس جمهور فرانسه که قوانینی را برای جلوگیری از تجاوز و اهانت به  مقدسات دیگران را وضع نمی کند.

کوتاهی اتحادیه اروپا در قبال تقسیم و اختلاف فرهنگی کشورهای اروپایی

سید عباش شبر گفت: از این رو ما دریافتیم که رهبران سیاسی در اتحادیه اروپا تلاش جدی برای کاهش مشکلات فرهنگی و حفاظت از کشورهای اروپایی در برابر تقسیم و اختلافات متعدد نژادی و فرهنگی  در داخل این کشورها نمی کند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha