چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مولوی فاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر ضرورت اتحاد شیعه و سنی، گفت: اصولی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، زمینه ساز اتحاد بین شیعه و سنی است.

مولوی غلام حیدر فاروقی‌، امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم(ص) و فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که میلاد پیامبر اکرم(ص) جهانی و متعلق به تمامی بشریت است.

وی از نبی مکرم اسلام(ص) و خاندان عصمت و طهارت به عنوان راهگشای زندگی دنیایی و اخروی مسلمانان یاد کرد و افزود: بایستی با تاسی به سیره و روش پیامبر (ص) به صراط مستقیم و سرمنزل مقصود برسیم. 

امام جمعه اهل سنت بیرجند بیان کرد: مشکلاتی که امروز دامن‌گیر امت اسلامی شده و ما شاهد درگیری، قتل و اختلاف هستیم، به خاطر فاصله گرفتن مسلمانان از دستورات نبی مکرم اسلام (ص) و اصل وحدت است.

مولوی‌ فاروقی با بیان این‌که خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید که" قدرت مسلمانان به دلیل تفرقه ضعیف می‌شود و مسلمانان باید وحدتشان را حفظ کنند"، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) پیامبر رحمت برای جهانیان است و اگر به دستورات ایشان به درستی در دنیا عمل شود دنیا گلستان خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به عظمت دین‌ مبین اسلام، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است آن که هیچ دینی غیر از اسلام نمی‌تواند آرامش، آسایش و رفاه را برای انسان‌ها به ارمغان آورده و موجب قطع دست‌های ظالمان گردد.

مولوی فاروقی‌ با اشاره به مقوله وحدت به عنوان یک اصل مهم در جامعه، خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های رسول اکرم(ص) در زمان حیات سیاسی و اجتماعی آن حضرت بوده است، چراکه جامعه‌ مقتدر و مستحکم نیازمند وحدت و همبستگی است.

وی، وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام را عامل مؤثر در پیشرفت مادی و معنوی مسلمانان دانست و گفت: باید علما و اندیشمندان اسلامی با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در راستای ایجاد وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه های وحدت اسلامی را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب به یکدیگر در همه سطوح ایجاد کنند.

مولوی فاروقی با تاکید بر این‌که وحدت نباید شعاری و ظاهری باشد،اذعان داشت: بایستی راهکارهای عملی وحدت را تقویت کنیم و نمونه آن همان کاری است که پیامبر اسلام لحظه ورود به مدینه انجام دادند و بین انصار و مهاجران عقد اخوت بستند.

وی ادامه داد: باتوجه به اوضاع کنونی جهان، مسئله وحدت و همبستگی ملی و دینی میان مسلمین از ضروری‌ترین مسائل جهان اسلام است.
 

مولوی فاروقی با اشاره به این که مسئولان موظف هستند با کسانی که سبب تفرقه و اختلاف می‌شوند برخورد جدی و قاطعانه داشته باشند، عنوان کرد: یکی از راه‌های‌ وحدت و انسجام مسلمانان آن است که با افراد تفرقه افکن قاطعانه برخورد شود.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این مهم که پیروزی و عزت مسلمانان تنها در گرو وحدت و انسجام است،ابراز کرد: اصولی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است، زمینه ساز اتحاد بین شیعه و سنی است.
انتهای پیام/14

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha