جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در آذربایجان‌غربی با وجود اقوام و مذاهب مختلف، وحدت و برادری حاکم است و با این وجود نباید اجازه داد که دشمن اختلافات را در استان القاء کرده و الفت و صمیمیت را از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان این‌که وحدت و اخوت از مسائل مهم و محوری دین اسلام است، اظهار داشت: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام براساس نظر شیعه در ۱۷ ربیع و براساس نظر اهل‌سنت در ۱۲ ربیع سال عام‌الفیل به دنیا آمده‌اند، لذا امام خمینی(ره) این ایام را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند و به برکت میلاد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله امت اسلامی را به وحدت دعوت کردند.

وی بیان داشت: مسئله وحدت و همدلی در دین اسلام از مسائل مهم و محوری است چرا که خداوند در قرآن‌کریم به اَشکال مختلف مردم را به وحدت و برادری دعوت نموده و در روایات پیامبر اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام این مسئله به صراحت مطرح شده است.

امام جمعه ارومیه با تصریح بر این‌که مردم استان اجازه ندهند، دشمن با القاء اختلافات، صمیمیت و وحدت را در آذربایجان‌غربی از بین ببرند، افزود: وظیفه بسیار مهم و ضروری مسلمین حفظ اخوت و وحدت اسلامی است، چرا که دشمن مشترک و استکبار جهانی علیه مسلمین قیام کرده و از هر جهت آن‌ها را تهدید می‌کند، لذا وظیفه مسلمانان براساس دستور خداوند در قرآن این است که علیه دشمنان ید واحده باشند.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان‌غربی با وجود اقوام و مذاهب مختلف، وحدت و برادری حاکم است و با این وجود نباید اجازه داد که دشمن اختلافات را در استان القاء کند و الفت و صمیمیت را در استان از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: براساس روایتی از امیرالمومنین علیه السلام حفظ وحدت و انسجام باعث عزت و پیروزی مردم است، لذا حفظ آن در کشور سبب عنایت خداوند در پیروزی مقابل دشمنان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه‌السلام، هر دو محور وحدت شیعه و سنی هستند، اضافه کرد: امام صادق علیه السلام براساس نظر شیعه از ائمه اطهار بوده و همچنین ائمه چهارگانه اهل سنت نیز از شاگردان این حضرت بودند، لذا هم شیعه و هم اهل سنت مدیون آموزه‌ها و معارف امام صادق علیه السلام هستند و حضرت از محورهای وحدت بین مسلمین است.

امام جمعه ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام، فقط در زمان امام صادق علیه السلام فرصت نشر آموزه‌ها و معارف اسلام به دست آمد به همین سبب مذهب شیعه را مذهب جعفری نیز می‌نامند و همچنین ائمه چهارگانه اهل سنت نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم شاگرد حضرت بودند لذا چه شیعه و چه اهل سنت در مکتب امام ششم معارف دین را آموزش دیده و محبت حضرت در دل همه مسلمانان وجود دارد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha