جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار هیئت امنای مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت:‌ نظام فکری غرب امروزه بر همه بشر سیطره پیدا کرده است و تولیدات و آثار فراوانی بر جامعه بشری عرضه کرده اند، لذا کار میلیمتری در غرب دارای عمق کیلومتری می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی در دیدار رئیس و اعضای هیئت امنای مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد گفت: من همواره این دغدغه را داشته‌ام که علیرغم داشتن فرصت انقلاب اسلامی و ظرفیت ایران و قم، کار ویژه ای در خصوص اروپا و آمریکا و متناسب با فضای فکری آنجا انجام نشده است البته کارهای خوبی انجام شده ، اما کافی نبوده است.

کار میلیمتری در غرب دارای عمق کیلومتری است

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم حمایت از نظام جامع ترجمه به زبان های غربی، خاطر نشان ساخت: نظام فکری غرب امروزه بر همه بشر سیطره پیدا کرده است و تولیدات و آثار فراوانی بر جامعه بشری عرضه کرده اند، لذا کار میلیمتری در غرب دارای عمق کیلومتری می باشد.

امام جمعه قم با اشاره به ظرفیت های بالقوه ای که در حوزه وجود دارد، گفت: در حوزه، طبعا ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و تشکیل چنین مجموعه خوبی بدون اینکه کار جامعه المصطفی لطمه ای بخورد کار خوبی است و من نیز موافق آن هستم.

وی در پایان توجه به پایان نامه های حوزوی مرتبط به مطالعات غرب را خواستار شد و گفت: اگر مرکز تخصصی‌ای در این زمینه داشته باشیم تا یک نوع حمایتگری و هدایت‌گری از پایان نامه‌های حوزوی مرتبط به مطالعات غرب داشته باشد بسیار خوب است.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شجاع علی میرزا، مدیر مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب به تبیین ضرورت راه اندازی این مدرسه پرداخت و تصریح کرد: هدف، تربیت نیروی علمی و کارآمد از کشورهای مختلف در راستای پاسخ گویی به نیازهای علمی معرفتی جهان معاصر است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا در یک برنامه ریزی کیفی و با لحاظ نیازهای فکری و معنوی نسبت به آموزش و تربیت و تولید دانش در حوزه های مورد نیاز اقدام کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا، رئیس هیات امنای مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب نیز به ضرورت توجه ویژه برای تعامل با فضای بین الملل اشاره کرد و گفت:‌ حوزه علمیه قم و نجف از دیرباز در تعامل با جهان بوده و نیازهای بین المللی را مد نظر داشته اند، لکن شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و توجه جهانی به این انقلاب و معارف اسلامی سبب تشدید توجه به این تعامل شده که نیازمند تحرک بیشتر در جهت پاسخ گویی به این نیازها هستیم.

مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب به عنوان یکی از مدارس پیوسته جامعه المصطفی فعالیت رسمی خود را از سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و با پذیرش طلاب در مقطع کارشناسی فقه و معارف اسلامی و کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی آغاز کرده است. رویکرد آموزشی مدرسه، آموزش علوم حوزوی به زبان انگلیسی و توجه ویژه به نیازهای معرفتی و عملی جهان غرب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha