جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: اینکه اخیرا دشمنان وارد پروژه هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) شده اند دارای دلایلی است که رشد روزافزون اسلام در میان جوامع غربی به ویژه اروپا یکی از آنها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون که به منظور محکومیت هتاکی به پیامبر(ص) در مصلی قدیم نماز جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه ما مفتخر به پیروی از آیین پیامبری(ص) هستیم که بهانه خلقت است، اظهار داشت: ما مباهات می کنیم که دوستدار پیامبری(ص) هستیم که اشرف مخلوقات است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نور پیامبر(ص) دنیا و همه کائنات را روشن کرده است، اضافه کرد: امروز امت اسلام سر خود را با افتخار بلند می کند و فریاد می زند که ما به همه عالم مباهات می کنیم که پیامبر(ص) ما محمد است.

عضو جمعه روحانیت شیراز خطاب به رئیس‌جمهور منفور فرانسه و همه غیرمسلمانانی که اعتقادی به پیامبر ندارند، اما ذره‌ای انسانیت در وجود آنان است، این‌گونه عنوان کرد: خدای متعال در آیه ۱۰۷ سوره انبیا کتاب مقدس آسمانی قرآن کریم خطاب به پیامبر این‌گونه می‌فرماید، «ای پیامبر(ص) ما تو را مبعوث نکردیم الا اینکه رحمت برای جهانیان هستی» اگر نگوییم «جهانیان» همه کائنات را در بر می‌گیرد قطعاً شامل همه انسان‌های عالم می‌شود چه مسلمان باشند و چه مسلمان نباشند.

وی با بیان اینکه از روایات استفاده می شود که رحمت پیامبر هم رحمت رحمانیه است و هم رحمت رحیمیه؛ رحمت رحیمیه نبی مکرم اسلام مخصوص مؤمنین است، اما رحمت رحمانیه ایشان شامل حال همه انسان‌هاست، تصریح کرد: آقای مکرون بدان اگر رحمت رحمانیه پیامبر نبود امروز شما نبودید، همانطور که رحمت رحیمیه پیامبر(ص) شامل حال مومنین و امت اسلام است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس حیات امروز بشریت را مرهون وجود مبارک نبی اکرم(ص) دانست و خاطرنشان کرد: اگر بشریت نفس می‌کشد به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام(ٌص) است، خدای متعال به برکت وجود شخصیت پیامبر اکرم(ص) بر جهانیان منت گذاشته و به آن‌ها حیات داده است.

وی همچنین به روایت دیگری اشاره کرد که یکی از جلوه های رحمانیت پیامبر را برداشته شدن عذاب استیصال از بشریت دانسته است و خاطرنشان کرد: عذاب استیصال به معنای عذابی است که فراگیر و ناگهانی بوده است، عذاب استیصالی که امت های زمان بسیاری از انبیای الهی به سبب نافرمانی از پیامبران خدا و کفر ورزی به ادیان الهی به آن دچار می شدند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه فارس در ادامه مطرح کرد: امروز این‌ همه گناه و جنایت و طغیان در عالم وجود دارد، اگر بنا بود عذاب استیصال دامن بشر را بگیرد خیلی از این افراد از صفحه گیتی حذف می‌شدند و اثری از آنان باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه توهین به پیامبر(ص) تازگی ندارد، خاطرنشان کرد: روزی بود که نقشه قتل شهادت حضرت را کشیدند، هتک حرمت های بسیاری را علیه پیامبر(ص) انجام دادند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند، مثال توطئه دشمنان علیه جبهه حق مانند این است که پا بر روی نور بگذارند، دشمنان هر کاری کردند پیامبر(ص) را کوچک کنند نتوانستند چرا که اراده خداوند این است که نام پیامبر(ص) فراگیرتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین استوار بیان داشت: اینکه اخیرا دشمنان وارد پروژه هتک حرمت پیامبر(ص) شده اند دارای دلایلی است که رشد روزافزون اسلام در میان جوامع غربی به ویژه اروپا یکی از آنان است.

وی علت دوم هتک حرمت پیامبر(ص) از سوی دشمنان در روزهای اخیر را، تحرکات پشت پرده رژیم صهیونیستی دانست و گفت: یکی دیگر از دلایل می تواند این باشد که صهیونیست ها به دنبال تثبیت و تحکیم پایه های رژیم خود هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha