سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قرائتی

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: به عقائد دیگران احترام بگذارید؛ به افرادی که دین و مذهب دیگری دارند توهین نکنید، حتی به بت‌پرستان فحش ندهید، این‌ها درس‌هایی است که پیامبر اسلام (ص) از قرآن کریم برای ما بیان کرده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، ظهر امروز در سلسله  نشست‌های مجازی «وحدت» در نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان به موضوع «مبانی وحدت و همگرایی امت اسلامی در قرآن کریم» اشاره کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن کریم هر کس وحدت را بر هم بزند، عمل شیطانی انجام داده است.

وی با بیان اینکه شیطان به دنبال تفرقه است، وحدت را رمز قدرت در برابر دشمن دانست و افزود: اگر ۵ انگشت با یکدیگر متحد شوند، یک‌مشت می‌شوند و قدرت پیدا می‌کنند، خیلی چیزها خلاف عقیده است، ولی برای حفظ وحدت بین دو فرد، گروه، دین و مذهب نمی‌توان همه را بیان کرد.

استاد قرائتی  به اهمیت مودت و رحمت اشاره کرد و ادامه داد: به عقاید دیگران احترام بگذارید؛ به افرادی که دین و مذهب دیگری دارند توهین نکنید، حتی به بت‌پرستان فحش ندهید، این‌ها درس‌هایی است که پیامبر اسلام (ص) از قرآن کریم برای ما بیان کرده است.

وی تصریح کرد: در تمام دستورات اسلام، وحدت وجود دارد؛ در نماز همه مسلمانان حمد و ستایش خدا را می‌کنند؛ در حج از تمام کشورهای دینا باید در کنار هم، لباس یکسان و مناسک حج را انجام دهند، تا حج آنها مورد قبول واقع شود..

استاد قرائتی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به وحدت برسیم، باید عامل وحدت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    1 0
    پس چرا حوزه هر چه به دهانش میاد به کمال حیدری می گوید؟؟؟؟؟