جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید صدر

حوزه/ پس ای برادر و فرزند سنی‌مذهبم! من به همان اندازه با توام که با برادر و فرزند شیعی‌ام هستم. من به همان اندازه با هر دوِ شما هستم که شما با اسلام هستید و این مشعل عظیم را برای رهایی عراق از کابوس استبداد و ذلت و رنج، با خود به دوش می‌کشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشگاه شهید صدر به مناسبت هفته وحدت در صفحه مجازی‌اش بخشی از سومین پیام انقلابی  آن شهید در ایام حصر (۲۰- ۲۵/ شعبان/ ۱۳۹۹هـ؛۱۴- ۱۹/ ۷/ ۱۹۷۹م) را منتشر کرده است. شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر در این پیام می‌گوید:

ای ملت عزیز عراق! ای ملت بزرگ!
من در این لحظات سخت از محنتِ شما و زندگی جهادی‌تان با همه شما سخن می‌گویم؛ با تمام طوایف و گروه‌ها؛ با عرب‌ها و کردها، با سنیان و شیعیان؛ چراکه این محنت فقط دامن یک مذهب یا یک قوم خاص را نگرفته و همان‌طور که همۀ ملت عراق در این ابتلا شریک‌اند، باید موضع جهادی و واکنش دلیرانه و هم‌بستگی مبارزاتی نیز حال همۀ ملت عراق باشد.

من از آن زمان که [جایگاه] خودم و مسئولیتم را در این امت شناختم، وجودم را به‌طور یکسان وقف شیعه و سنی و عرب و کُرد کرده‌ام؛ چراکه من از رسالتی دفاع کردم که همۀ آنها را متحد می‌کند، از عقیده‌ای دفاع کردم که همۀ آنها را دربر می‌گیرد و تاکنون هرگز در اندیشه و وجودم جز برای اسلام نزیسته‌ام؛ اسلامی که راه رهایی و هدف همه است.

پس ای برادر و فرزند سنی‌مذهبم! من به همان اندازه با توام که با برادر و فرزند شیعی‌ام هستم. من به همان اندازه با هر دوِ شما هستم که شما با اسلام هستید و این مشعل عظیم را برای رهایی عراق از کابوس استبداد و ذلت و رنج، با خود به دوش می‌کشید.

بارقه‌ها، ص٣٨۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha