جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم محکومیت اهانت به پیامبر-سیفی مازندرانی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ما اعلام می داریم اهانت سران استکبار به پیامبر عظیم الشأن اسلام برای دشمنی با شخص ایشان نبود، بلکه آنان از منطق رسول الله متضررند؛ چون منطق پیامبر ما علیه تفکراتی همچون نژادپرستی، بی دینی و امثال اینهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی امروز در تجمع تعدادی از  طلاب حوزه علمیه قم در محکومیت توهین رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، که در مسجد سلماسی برگزار شد، ضمن محکوم کردن این هتک حرمت، بیان داشت: موضوعِ سخن پاسداری از حریم پیامبر اعظم و تجلی نور ذات اقدس حق در وجود ایشان تا قیام قیامت است.

وی گفت: نورخدا، کلام خدا و وحی الهی که در وجود پیامبر اعظم تجلی یافته تا قیامت خاموش شدنی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیاری از سران استکبار در همان زمان رسول تابحال با جنگ ها و خونریزی ها و تبلیغات گسترده در تلاش بوده اند این نور را خاموش کنند اما می بینیم این نور همچنان در جهان تابان است.

وی با بیان این که خداوند به انبیاء خویش وعده نصرت را داده است، گفت: ما اعلام می داریم اهانت سران استکبار به پیامبر عظیم الشأن اسلام برای دشمنی با شخص ایشان نبود، بلکه آنان از منطق رسول الله متضررند؛ چون منطق پیامبر ما علیه تفکراتی همچون نژادپرستی، بی دینی و امثال اینهاست.

آیت الله سیفی مازندرانی اظهار داشت: مسئله، مسئله دفاع از کیان اسلام ناب یعنی اسلام اهل بیت پیامبر صلی الله علیهم اجمعین است؛ این اسلام ضداستکبار و ضداستعمار است.

استاد حوزه قم گفت: این اسلام هرگز با هیچ مستکبری دست نخواهد داد و با هیچکدام از آنان هم کاسه و هم پیمان نمی شود.

وی تصریح کرد: امروز اگر حوزه های علمیه متصدی دفاع در برابر اهانت سران استکبار به ساحت مقدس پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله نباشند در واقع رسالت خود را انجام نداده اند.

آیت الله سیفی مازندرانی گفت: پیامبر گرامی اسلام و ائمه طاهرین از علما، فقها و حوزه های علمیه توقع دارند در چنین مقاطع حساس از منطق رسول خدا دفاع کنند.

وی افزود: اگر روحانیت  و علما رسالت مهم خود را امروز ادا نکنند، خلاف وظیفه انجام داده اند. اگر علما در این مقاطع حساس رسالت خود را انجام ندهند دشمن قطعاً تمام امور را به نفع خودش خاتمه خواهد داد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام راحل رحمةالله علیه بارها و بارها در این مورد فرمودند؛ ایشان فرمودند: اگر روحانیون طرفدار اسلام ناب، اسلام ناب یعنی نه اسلام آمریکایی، خود را ام القرای اسلام، پرده دار کعبه معرفی کنند اما آن مرجعی که بر آنها حکومت می کند استکبار باشد، دیر بجنبند ابرقدرت ها مسائل را به نفع خود خاتمه می دهند.

آیت الله سیفی مازندرانی بیان داشت: رژیم سعودی که دست در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی گذاشته است بنا بر فرموده قرآن کریم باید طاغوت بر آنها حکم کند؛ آیا این است منطق رسول خدا صلی الله علیه و آله؟

وی افزود: در جمله ای دیگر امام دارند: حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث مهیای عکس العمل مناسب باشند؛ این ها هستند که مصداق «الفقهاء حصون الاسلام» می شوند. امروز حصن اسلام و آنچه موجب مجد و اقتدار جامعه اسلامی است، نظام جمهوری اسلامی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: کدام نظام انقلابی و غیرانقلابی مسلمان یا غیر مسلمان را در دنیا سراغ دارید که روی پای خود بایستد و هیچ وابستگی در هیچ جهتی به مستکبرین عالم نداشته باشد؟

وی تصریح کرد: آنان به دلیل اینکه این نظام بر پایه منطق پیامبر خدا عمل می کند، به پیامبر عظیم الشأن اسلام توهین می کنند.

آیت الله سیفی مازندرانی گفت: ما وظیفه داریم در مقابل اینها سکوت نکنیم؛ سیدالشهداء علیه السلام چرا به مسلخ شهادت برده شدند؟ چون مردم در میدان نبودند و دچار جهل شدند. ما وظیفه داریم برای مردم روشنگری کنیم.

وی بیان داشت: آنان از منطق رسول خدا ضربه خورده اند؛ در منطق رسول خدا هیچ نژادی بر هیچ نژادی برتری ندارد؛ این منطق رسول خداست که مظلومین عالم را به خیابان ها می کشاند و علیه مستکبرین می شوراند.

آیت الله  سیفی مازندرانی اظهار کرد: اسلام منادی عدالت است؛ انبیاء برای تربیت مردم آمده اند؛ به گونه ای که خود مردم در مقابل ظلم قیام کنند؛ قرآن کریم می فرماید حتی اگر فقط خوف خیانت ظالمین را داشتید قراردادها و معاهداتتان با آنها را دور بیاندازید و دیگر نیاز به تعهد در قبال معاهدات با آنها نیست.

وی افزود: البته قرآن کریم می فرماید اگر دو شرط را رعایت کردند بر آن عهدها بمانید و آن دوشرط تعهد به انجام عهد و پیمان و دیگری عدم اهانت کردن و تحقیر شما است.

استاد حوزه قم گفت: اگر کیان اسلام به خطر بیفتد قطعاً حوزه ی علمیه قیام خواهد کرد و این توهین ها را با پاسخ دندان شکن جواب خواهد داد.

وی با اشاره به لزوم خروج از برجام تصریح کرد: پاسخ دندان شکن به این یاوه گویی های مستکبرین به دور انداختن و منحل کردن معاهده ی برجام است.

آیت الله سیفی مازندرانی گفت: تابحال خیانت های بسیاری اعم از تحریم و ایجاد فتنه در کشور را از آنان به وفور دیده ایم و دیگر موقع انحلال برجام است.

وی افزود: رهبری فرمودند، عمل کردن به برجام خسارت محض است و این در مقابل آن تفکری است که می گوید برکات برجام تا قیام قیامت همچنان باقی است.

استاد درس خارج حوزه عنوان داشت: یکی از طواغیتی که در رأس برجام بود، همین فرانسه بود؛ چرا دولت ما جواب دندانشکن به این مستکبرین نمی دهد؟

وی خاطرنشان کرد: ما حوزویان اینگونه مماشات با سران طواغیت را که به شهادت ولی امرمان خسارت محض است به دور از منطق رسول الله صلی الله علیه و آله می دانیم.

آیت الله سیفی مازندرانی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه وظیفه دارند؛ آن ها وظیفه دارند از کیان این نظام دفاع کنند و دفاع از این نظام دفاع از اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha