پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، تنور تفرقه افکنی انگلیس را داغ تر از همیشه خواند و گفت: افرادی که خیال می کنند یا باید دست از ارزش ها و اعتقادات برداشت و یا بر طبل تفرقه کوبید، هنوز در حوزه های علمیه به سواد عمیق نرسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، در پاسخ به این سؤال که الزامات نام گذاری یک هفته به هفته وحدت چه بوده است؟، اظهار داشت: یکی از ابتکارات خوب و اقدامات استراتژیک و راهبردی حضرت امام خمینی(ره) مسئله وحدت جهان اسلام بود. ایشان با آن نگاه دقیق و حکیمانه ی خودشان در هر سه مرحله  پیروزی، تثبیت و صدور انقلاب اسلامی اقدامات مختلفی انجام دادند و یکی از آن اقدامات اعلام هفته وحدت بود.

وی ادامه داد: در اینکه ضرورت پرداختن به این مبنا چیست، سخن فراوان است؛ در رهنمود ها و سفارشات  پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) بر وحدت تاکید شده است تا مسلمان‌ها  ید واحده باشند و اختلافات را کنار گذاشته و یک صدا بشوند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: مسئله وحدت و جماعت در جهان اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است از قبیل، (قولوا لا اله الا الله تفلحوا) و (ید الله مع الجماعت). در دستورات نورانی اسلام  ثواب های عظیم و فراوانی برای جمع و جماعت برشمرده اند و تاکید فراوان بر نماز جماعت، نماز جمعه و با هم بودن و برعکس نهی و مذمتی که قرآن کریم برای دوری از اختلاف و تفرقه بیان کرده است، همه این موارد ادله ی عقلی و شرعی است برای اینکه وحدت باعث پیروزی و تثبیت و گسترش اسلام ناب و فرهنگ اسلام خواهد شد.

وی افزود: تفرقه باعث زمین‌گیر شدن مسلمان ها و جلوگیری از صدور اسلام خواهد شد. براین اساس دشمنان  در طول تاریخ همواره سعی کرده اند با ابزار کهنه و زنگ زده خودشان که همان ایجاد تفرقه است به میدان بیایند. ایجاد تفرقه یکی از اقدامات اساسی انگلیسی های خبیث است که همواره شعار خود را این قرار داده اند که «تفرقه بیانداز و حکومت کن».

وحدت تنها ابزار پیروزی امت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: تنها ابزاری که می تواند مسلمان ها را از استثمار و استعمار برهاند، وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است تا بتوانند تمدن اسلامی را در جهان مستقر کنند.

 وی ادامه داد: امام(ره) عزیز و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری براساس این نگاه دقیق و وسیع اتحاد امت اسلام را همواره در نظر قرار دادند و یکی از اهداف راهبردی انقلاب ما هم به وجود آوردن این اتحاد عظیم است. اگر این اتحاد به طور واقعی به وجود بیایید رودخانه عظیمی جریان خواهد یافت که همه مستکبران و دشمنان اسلام را نابود خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به ضرورت دشمن شناسی، اظهار کرد: یکی از مشکلات مسلمانان گرفتار شدن در دست سران غاصب بعضی کشورهای اسلامی از جمله خائنان حرمین شریفین هستند. سران این این کشورها عاملان فساد، تفرقه و دشمنی در بین مسلمانان هستند.

واحد پول مشترک کشورهای اسلامی ایجاد شود

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در ادامه با ارائه راهکارهای تقویت وحدت در جهان اسلام، ادامه داد: در مرحله اول باید مسلمانان شناخت خود را بالا ببرند و در مرحله دوم وارد عرصه عمل و اقدام شوند. کنار همدیگر بنشینند و با تعاملات فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی به تقویت وحدت کمک کنند.چرا جهان اسلام بازار بزرگ اسلامی ندارد؟ چرا باید مواد خام کشورهای اسلامی به نازل ترین قیمت به دشمنان بفروشند و نیازهای امت اسلامی را با قیمت های گزاف تامین کنند. اگر بانک اتحاد اسلامی، بازار مشترک اسلامی، واحد پول مشترک کشورهای اسلامی وآنچه که وحدت مسلمان ها را تامین می کند به وجود بیاید، دشمن کاری از پیش نخواهد برد.

حساب تفرقه افکنان از حوزه علمیه جداست

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پاسخ به این سؤال که حوزه علمیه تهران در زمینه وحدت اسلامی اقداماتی انجام داده است؟ گفت: برنامه رایج حوزه های علمیه بحمدالله بشارت دهنده و خوشحال کننده است. البته ممکن است در گوشه و کنار حوزه، یک شخصی و یا حتی یک مجموعه ای دم از تفرقه بزند و نگاهش خرد و کوچک باشد و نتواند وحدت و آثار آن را درک کند که آنها حسابشان جداست. گرچه باید تلاش بشود که همان ها هم به سیل عظیم وحدت آفرین حوزه بپیوندند.

وی ادامه داد: وجه غالب حوزه های علمیه بحمدالله همان چیزی است که مقام معظم رهبری و مراجع بزرگ و علما توصیه می کنند و امروز در حوزه های علمیه به این توصیه ها عمل می شود، یعنی در حوزه معرفتی زیر ساخت ها، آثار و زمینه های وحدت توسط شخصیت ها و اساتید حوزوی در کتاب ها و مقالات، سمینارها، نشست ها، خطبه ها و تریبون ها بیان و عمل می شود. در راس همه آنها مقام معظم رهبری و مراجع بزرگ تقلید هستند که در مقام علم و عمل این را ثابت کرده اند.

وی افزود: رابطه علمای شیعه و علمای اهل سنت و تشکیل جلسات بحث و گفت وگو، اقدام طلبه های جهادی برای  کمک رسانی در مناطق اهل سنت هنگام وقوع سیل و زلزله نشان دهنده تابلوی عظیم وحدت عملی است.

اقدامات تقریبی حوزه به دنیا مخابره شود

حجت الاسلام رحیمی صادق ادامه داد: قطعا باید تلاش ها را گسترده تر و عمیق تر کرد. برگزاری و تشکیل سمینارها و نشست های علمی و تخصصی در موضوع وحدت راهگشای تقریب مذاهب است. باید این اقدامات را رسانه ای کرد و به همه دنیا مخابره شود. این نگاه در حوزه های علمیه وجود دارد، به هر حال قابل رشد است، اما معنایش این نیست که حوزه به مباحث علمی و چالش ها و شبهاتی که وجود دارد نپردازد.

 وی افزود: بحمدالله در کتاب های حوزوی مسائل علمی بسیار خوبی با استدلال، منطق و ادله عقلی و قرآنی و روایات اهل بیت(ع) بیان شده است.

کسانی که بر طبل تفرقه می کوبند جایی در حوزه ندارند

مدیر حوزه علمیه تهران یادآور شد: افرادی که خیال می کنند یا باید دست از ارزش ها و اعتقادات برداشت و یا بر طبل تفرقه کوبید، کسانی هستند که هنوز در حوزه های علمیه به سواد عمیق نرسیده اند. کسی که اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را خوب بفهمد می داند رویه درست همین است که امروز حوزه ها در حال انجام آن هستند.

امروز تنور تفرقه افکنی انگلیس خبیث داغ تر از همیشه است

وی با اشاره به ماهیت شیعه انگلیسی، تصریح کرد: ندای تفرقه که از دهان افرادی بلند می شود یا نشأت گرفته از جهل و نادانی است و یا از آن بوی خیانت به مشام می رسد. امروز تنور تفرقه افکنی انگلستان خبیث داغ تر از همیشه کار خود را انجام می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha