چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب حدیث زندگی

حوزه/ در کتاب حدیث زندگی، شرح احادیث توسط حضرت آیت الله خامنه ای ارائه گردیده و الگویی از سبک زندگی اسلامی را برای مخاطبان به تصویر می کشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «حدیث زندگی» اثری متقن، نو و مفصل است که در آن با استفاده از منابع اصلی حدیثی در قالبی جذاب و بدیع به تبیین و شرح احادیث اهل بیت(ع) پرداخته شده و به دو زبان عربی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، در این کتاب، شرح احادیث توسط حضرت آیت الله خامنه ای ارائه گردیده و الگویی از سبک زندگی اسلامی را برای مخاطبان به تصویر می کشد.

این کتاب با قالبی نو و چیدمانی جذاب، شکل گرفته است و خواننده می تواند هم معارف اسلامی را یاد بگیرد و هم  مهارت زبان خود را تقویت کند.

به کارگیری معارف اهل بیت (ع) به عنوان سرمایه هایی بس گران‌بها می‌تواند دیدگاه دین نسبت به مسائل مرتبط با سبک زندگی انسان را بیان نماید.

به همین منظور علمای دین در طول سال های متمادی تلاش های فراوانی در جهت تبیین و شرح کلام اهل بیت(ع) نموده اند.

بارزترین دستاورد این کتاب، تحلیل و بررسی سخنان گهربار اهل‌بیت(ع) جهت ارائه سبک زندگی اسلامی در قالب و طرحی نوین و جذاب است.

   

- کتاب سخنگو

خواندن کتاب به‌صورت مطالعه‌ آزاد بهترین راه برای یادسپاری و یادگیری معارف اسلامی است. ولی بالاتر و بهتر از آن کتاب‌های گویا است؛ به‌ویژه اگر هر دو را باهم داشته باشید یعنی اگر هم کتاب را داشته باشید و هم کتاب گویا، می‌توانید همزمان هم بخوانید و هم بشنوید. یعنی یک تیر دو نشان. هم یادگیری معارف اسلامی و هم تقویت مهارت زبان انگلیسی برای زبان آموزان به‌طور همزمان. این قدرتمندترین راه ممکن برای انتقال معارف اسلامی است.

البته به‌کارگیری کتاب گویا خوبی‌های دیگری هم دارد. برای نمونه: شاید در هنگام قدم زدن و یا آشپزی نتوان کتاب خواند ولی می‌توان مطالب کتاب را با استفاده از کتاب گویا شنید. این موضوع خیلی از زمان‌های مرده‌ی ما را می‌تواند زنده کند.

    

- کارکردهای این کتاب

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک اندیشه و مدل سیاسی اسلامی، ضربه سنگینی بر استیلای جهان غرب وارد کرد. نظام سلطه تمامی اشکال براندازی سخت از جمله شورش، کودتا و جنگ نظامی را در یک دهه علیه انقلاب تجربه کرد. چنین شد که این قدرت ها لاجرم پس از شکست های پی در پی، با رویکرد جدید و در چارچوب تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و اخیراً جنگ نرم آن را ادامه دادند.

از این رو ضروری است که مسلمانان با مبانی فکری و نظری اسلام آشنا شوند، در نتیجه ساختار این کتاب با محوریت احادیث و روایات اهل بیت(ع) و با استناد بر بیانات مقام معظم رهبری، تهیه شده است.

مجموعه احادیث این کتاب در سه فصل زندگی فردی [فضیلت ها و رذیلت ها]، زندگی اجتماعی [خانواده، جامعه و حکومت] و زندگی معنوی و ۵ بخش تنظیم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha