چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا به مناسبت ولادت حضرت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت را تبریک گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در بیانیه‌ای به مناسبت ولادت حضرت نبی اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام)، هفته وحدت اسلامی را تبریک گفت و اشاره کرد: وحدت اسلامی تنها یک شعار سیاسی نیست، بلکه یک اساسی است که اسلام بر آن تکیه دارد.

وی اشاره کرد: میان پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) ارتباط فرع به اصل وجود دارد؛ حضرت رسول الله (ص) در نسب، رسالت، علم، حرکت رسالتی، امتداد معنوی و فرهنگی و علمی اصل است.

پیامبر می میرد، امّا رسالت آن باقی می ماند

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: پیامبر می میرد، امّا رسالت آن باقی می ماند و کسانی که به این رسالت پایبند هستند، باید در اندیشه، دعوت  و عمل خود از این رسالت پیروی کنند.

ما باید در مقابل جریان های سکولار و ملحد، هویت اسلامی خود را آشکار کنیم

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری بیان داشت: ما باید در مقابل جریان های سکولار و ملحد، هویت اسلامی خود را آشکار کنیم، به گونه ای که عقل ما اسلامی باشد و چیزی از کفر و انحراف در آن نباشد، دل های ما اسلامی باشد و کسی که خداوند دوست دارد را دوست بداریم و کسی که دشمنی می دارد را دشمن بداریم. رفتار و روابطمان بر اساس اسلام باشد، به گونه ای که پدر و مادر و فرزندان در تعامل با یکدیگر حکم اسلام را اجرا کنند.

امام صادق(ع) در مدرسه خویش از تمامی گرایش ها و مذاهب استقبال می کردند

وی در بخش دیگر بیانیه خود گفت: امام جعفر صادق (علیه السلام) مسلمانان را به کلمه واحد و خط واحد که همان خط اسلام است، دعوت کردند و در مدرسه خویش از تمامی گرایش ها و مذاهب استقبال می کردند، حتی از مادی گراها که با ایشان در اعتقادات پحث می کردند، استقبال می نمودند.

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا اشاره کرد: ما در هفته وحدت اسلامی باید بدانیم که وحدت اسلامی به معنی "تضعیف مذهبی" و انتقال از مذهبی به مذهب دیگر بدون قانع شدن نیست، لذا به عنوان یک مسلمان درگیری و اختلاف را به خداوند و رسول اکرم (ص) واگذاریم تا گفتگو از طریق آنچه خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) فرمودند، انجام گیرد.

وحدت اسلامی تنها یک شعار سیاسی نیست

وی افزود: ما باید بدانیم که وحدت اسلامی تنها یک شعار سیاسی نیست، بلکه یک پایه و اساس قدرتمندی است که اسلام بر آن تکیه دارد و اگر ما بر وحدت اسلامی تکیه نکنیم، هرگز نخواهیم توانست در جهان اسلام قدرتمند شویم؛ تا زمانی که از هم گسسته باشیم و همدیگر را تکفیر کنیم، این قدرت شکل نمی گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha