جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهریاری

حوزه/امروز اسلام هراسی هدف اصلی دشمنان دین است و آزادی بیان بهانه ای برای دامن زدن به اسلام هراسی است. تأسیس داعش و گروه های تروریست و کشته شدن معلم فرانسوی همه برنامه ریزی سرویس های جاسوسی کشورهای استکباری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، عصر دوشنبه ۱۲ آبان ماه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) به همه مسلمانان جهان و تشکر از آیت الله رئیسی برای حضور در این مراسم گفت: این کنفرانس در شرایطی درباره همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا کار خود را آغاز کرد که علاوه بر اینکه کرونا یکی از بلایای جهان اسلام بود، مشکلاتی را نیز در جهان اسلام شاهد هستیم.

وی افزود: اولین مشکل و مصیبت رژیم غاصب صهیونیستی است که با ظلم و زور و زر و تزویر تلاش می کند تا در جهان اسلام ایجاد تفرقه کند و حاکمیت خود را در سرزمین های اشغالی تثبیت کند. متأسفانه برخی حکام عرب هم به این ظلم و زور دامن زده و با طرح عادی سازی روابط با این رژیم غاصب، بزرگترین روز تاریخی ظالمانه خود را رقم زدند و جهان اسلام را دچار مصیبتی دو چندان کرده وظلم بزرگی را نسبت به مردم فلسطین روا داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ادامه خاطرنشان کرد: ما در طول این ۴۰ سال ادبیات جدیدی را تولید کردیم که نشان داد اسلام قدرت لایزالی است که توانایی تأسیس حکومت و نگهداری این حکومت اسلامی را دارد. تاسیس آن توسط حضرت امام خمینی (ره) صورت گرفت و دوام و بقای آن به دست مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در جریان است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان ایجاد ادبیاتی به نام مقاومت گفت: این مقاومت در برابر جنگ، تحریم اقتصادی، تلاشهای استکبار جهانی برای ناامنی در مرزها و همچنین تفرقه اندازی میان اقوام و مذاهب و ادیان مختلف وجود دارد؛ امروز اسلامِ مقاومتی در برابر تمام این تفرقه ها مقاومت می کند و دشمن طی ۴۰ سال در حوزه سخت یعنی جنگ و تحریم موفق نشده که در نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کند. در کنار این مقاومت نیز اتفاقات بسیار مهمی افتاده که هویت این اسلام ناب محمدی را تثبیت کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار کرد: دشمن برای اینکه بتواند چهره این اسلام را مخدوش کند اسلام دروغینی که پشتیبان آن آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی بود تأسیس کرد و با تربیت نیروهای افراطی و تکفیری تلاش کرد چهره خشونت آمیزی از اسلام معرفی کند.

وی افزود: امروز اسلام هراسی هدف اصلی دشمنان دین است و آزادی بیان بهانه ای برای دامن زدن به اسلام هراسی است. تأسیس داعش و گروه های تروریست و کشته شدن معلم فرانسوی همه برنامه ریزی سرویس های جاسوسی کشورهای استکباری است. در حالی که پیامبر اسلام پیامبر رحمت است و اراده خداوند تعلق پیدا کرده که این دین بر سراسر گیتی حکمفرما شود و عدالت را در سراسر جهان بگستراند.

شهریاری در ادامه به ارائه گزارشی از کنفرانس وحدت امسال پرداخت و خاطرنشان کرد: در کنفرانس امسال به دلیل شرایط کرونا هیچ مهمان حضوری نداشتیم و به همین سبب بررسی های لازم انجام شد و برای اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی دعوتنامه های گسترده ای به شخصیت های برجسته جهان اسلام ارسال شد و با کمک دستگاه های مربوط به روابط خارجی در ایران و کشورهای دیگر موفق شدیم پذیرای سخنرانی ۲۰۵سخنران خارجی از ۴۷ کشور جهان در ۱۹ وبینار مختلف باشیم.

وی به ارائه گزارشی از وبینارهای برگزار شده اشاره کرد و گفت: منطقه غرب آسیا و کشور لبنان شامل ۳ وبینار، منطقه جنوب شرق آسیا و کشور مالزی شامل ۲ وبینار، کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان و عراق هرکدام شامل ۲ وبینار، کشورهای آفریقای جنوبی، کشورهای مشترک المنافع(روسیه و ترکیه)، منطقه آمریکای لاتین(کشور کلمبیا)، منطقه آمریکای شمالی (کشور کانادا)، منطقه اروپا (کشور آلمان) و منطقه شمال آفریقا (کشورهای تونس و الجزایر) برای هر کدام یک وبینار برگزار شد.

وی با اشاره به دعوت از ۱۲۰ سخنران داخلی برای سخنرانی در کنفرانس امسال گفت: شخصیت های شیعه و اهل سنت از تمام نقاط کشور برای حضور در ۱۰ وبینار دعوت شدند که سخنرانی های خود را ایراد کردند.

دبیرکل مجمع تقریب گفت: در مجموع بالغ بر ۳۲۵ سخنران به صورت برخط و از طریق شبکه های اجتماعی و صدا و سیما در طول این کنفرانس سخنرانی کردند که مورد استقبال بزرگان جهان اسلام قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اعلام اینکه در طول یک هفته برگزاری کنفرانس، میزدگردهایی نیز بر اساس اتفاقات اخیر جهان اسلام تشکیل شد، گفت: سخنران ها در این وبینارها و میزگردها سخنانی پیرامون همکاری های اسلامی، مبارزه با بلایا و اهم مسائل جهان اسلام به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی میزگردهای برگزار شده در کنفرانس وحدت اسلام را با این عناوین برشمرد: «خیانت قرن به آرمانهای فلسطین: نقش محور مقاومت در خنثی سازی تأثیرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی»، « نقش سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی در وحدت  و امنیت جهان اسلام» و «طلایه دار امت واحده در جهان اسلام» (در خصوص آیت الله محمدعلی تسخیری که فردا ۱۳ آبان برگزار خواهد شد).

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری ادامه داد: فراخوان مقاله ای نیز در ۷ محور اصلی و ۵۵ محور فرعی با مدیریت دانشگاه مذاهب اسلامی و با اعطای درجه اعتبار ISI منتشر شد که خلاصه مقالات چاپ شده است و یکی از محورهای اصلی «چالش های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دنیای غرب در مواجهه با کرونا» بوده است.

وی به فعالیت دیگر کنفرانس امسال پرداخت و گفت: افتتاح رادیو وحدت برای نخستین بار با محتوای تقریبی از دیگر فعالیت ها بود که در تمام ساعات روز روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز پخش می شود و به معرفی متون و مقالات، و تجلیل از طلایه داران وحدت می پردازد و تا پایان ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: رونمایی از دو کتاب « فلسطین فی وجدان علماء الاسلام» و « جلد دوم فقه مقارن» و همچنین پایگاه جامع اطلاع رسانی «ویکی وحدت» که عمدتا متصدی جمع آوری همه اطلاعات پیرامون کشورهای اسلامی و وحدت در جهان اسلام و تقریب مذاهب اسلامی است و اطلاعات مربوط به امت واحده در آن گنجانده شده است، از دیگر برنامه های کنفرانس امسال بود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی نشست های علمی برگزار شده در این کنفرانس را نیز با عناوین «رسانه، فضای مجازی و وحدت اسلامی»، «تعامل دانشگاهی و ارتقای نظام حمایت حقوقی و وکالتی و ارتقای زیر ساختهای فناوری  و نقش آن در وحدت جهان اسلام»، «همکاری کشورهای اسلامی در تقویت و توسعه حکمرانی تعالی گرا» و «ایجاد ظریفت تعاون جوامع اسلامی در مدیریت بحرانهای بین المللی» برشمرد و گفت: فردا سه شنبه، ۱۳ آبان ماه نیز با سخنرانی مقام معظم رهبری و برگزاری نشست علمی طلایه دار تقریب در خصوص آیت الله تسخیری برنامه های هفته وحدت به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha